donderdag 30 oktober 2008

Na lang twijfelen...

zette ik dan toch de stap. Voor de naam van m'n blog inspireerde ik me op het liedje ' Marieke' van Jacques Brel. We wonen in een oud Vlaams herenhuis dat, toen we het 10 jaar geleden kochten, nog grotendeels in originele staat verkeerde. Ondertussen zijn de grote verbouwingswerken al een tijdje achter de rug, zijn de kinderen al een klein beetje zelfstandiger en kunnen ze al eens iets doen of spelen zonder dat ik nog 'toezicht' moet houden en kan ik me wat meer toeleggen op de decoratie van ons huis. Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de stijl van het huis en alles een beetje terug in de sfeer van het begin van de vorige eeuw te brengen.


Finally I decided to create this blog. For it' s name I was inspired by the song 'Marieke' by Jacques Brel. We live in an old Flemish mansion which, when we bought it 10 years ago, was most part in it' s original condition. Meanwhile the big renovations are finished, the kids are a little more independant so I have some time left to decorate the house. I try to respect the character of the house and to bring back the atmosphere from the beginning of the 20th century.



Finalement j'ai décidé de créer ce blog. Pour le nom, j'étais inspirée par la chanson ' Marieke' de Jacques Brel. Nous habitons une maison de maître ancienne, qui se trouvait pour la plupart dans sa condition d'origine. Maintenant les grandes rénovations sont finies, les enfants sont un peu plus indépendants et j'ai un peu plus de temps pour décorer la maison. J' essaie de respecter le caractère de la maison et de reconstituer l'atmosphère du début 1900.

5 opmerkingen:

  1. Sherlock hoefde natuurlijk niet lang te zoeken... :D
    Veel plezier met bloggen en: we want more, we want more!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en deze poirot snapt natuurlijk meteen wie jij bent ;P Welkom in blogland ik kijk er naar uit om iets van achter die mooie gevel te mogen bewonderen.
    Groetjes uit nederland;P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom toch nog even binnenwippen zo laat... wat een ongelofelijk mooie plaatjes zijn dat van jullie huis en tuin hier! Ik zie zo ongeveer groen en geel... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben destijds door Marjolein ook aan een blog begonnen én ik ben ook Vlaams, dus we hebben al een band ;-) Momenteel ben ik nogal druk...maar ik probeer binnen een paar weken weer actiever te bloggen...
    Nu ga ik gauw naar je plaatjes kijken.
    Welkom!
    Groetjes van Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Annelies ! Je foto's zijn heel mooi.
    Zeker nu met de komende eindejaarsperiode ben ik benieuwd welke sfeerbeelden ik hier nog zal vinden, mss doe ik wel wat inspiratie op ...
    by the way, bij ons thuis hebben ze van dat woontijdschrift "ik ga bouwen/verbouwen" ook een reportage komen maken, het verschijnt wel pas in februari

    BeantwoordenVerwijderen