zondag 16 november 2008

Het dagelijks servies van Monet

Gisteren gevonden: een fruitschaal met dessin 'Japon', het servies dat door de schilder Monet als dagelijks servies werd gebruikt in zijn huis in Giverny. Het is niet de bedoeling dat ik hiervan ook een verzameling start (gedurende enkele jaren verzamelen we het servies Copenhague van BOCH, en van het servies van BOCH met de blauwe bolletjes bezitten we ook al een redelijk uitgebreide verzameling), maar deze mooie plateau kon ik toch niet laten liggen.

Trouvé hier: plateau à fruits avec dessin 'Japon', le service que le peintre Monet utilisait chaque jour dans sa maison à Giverny. Je n'ai pas l'intention de commencer une collection de ce service (depuis quelques années nous collectionons le service BOCH Copenhague , et l'autre service de BOCH, le blanc avec les pois blues, nous avons déjà plein de pièces aussi), mais ce plat je ne pouvais pas résister.

Found yesterday: fruit dish with 'Japon' design, the daily tableware of the famous painter Monet. I don't have the intention to start collecting this design as well (during the years we've collected quite a lot of pieces from the BOCH Copenhague tableware, and the collection of the white BOCH tableware with blue dots has also grown during the past few years), but I couldn't resist this beautiful fruit dish.

4 opmerkingen:

  1. mooi bord heb je gevonden en mooie foto's heb je er weer van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mooie plateau mocht je inderdaad niet laten liggen..Het is echt heel erg mooi. Blauw en wit servies het heeft toch iets.Mijn moeder had als ze trouwde (60 jaar geleden) ook het Copenhague servies als dagelijks servies. Nu ligt het al jaren in mijn kelder nadat ik het ook vele jaren had gebruikt en uitgebreid. Ik zou het eens terug moeten naar bovenhalen en bevrijden van z'n krantenpapier en het weer alle dagen gaan gebruiken.
    Jou huis...is mijn droomhuis. Die veranda ,de trapgevel, de hoge plafonds ik droom er al heel mijn volwassen leven van. Helaas hebben wij er 25 jaar geleden voor gekozen om te bouwen. Verbouwen en zeker zo'n oud herenhuis dat was niet in de mode...Ik heb er al 25 jaar spijt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig bord! Ik ben een fan van de engelse Blue Willow en dit past echter in dat sfeer. Leuke blog!

    Hugs en groetjes ~
    Heidi (CelebrateTheSeasons)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blauw-wit! Ik kende dat servies niet, maar goed, ik moet dan ook toegeven dat ik geen antiek- en oudheden-kenner ben. Nu kwam ik wel toevallig nog (waar, o waar?) een taartplateau op voet met dit motief tegen, ergens op een Franse site.
    Ik vind het zelf ook mooi om allemaal verschillende dessins te mixen als er een (feestelijke) tafel gedekt moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen