dinsdag 11 november 2008

Tarte Tatin

Nu is er iets wat ik helemaal niet graag doe: koken. Geef mij maar verf en een borstel.
Rond deze tijd van het jaar wordt de appeloogst door mijn man netjes gesorteerd en in de kelder gelegd. Al enkele dagen vraagt hij me om een appeltaart te bakken, en met tegenzin (hij heeft zelfs de appels geschild) heb ik me er toch toe gebracht zijn wens te vervullen. Enkele jaren terug vond ik dit super eenvoudige recept, op mijn niveau (boter en suiker smelten, appels in stukjes, bladerdeeg erop en bakken). Een overheerlijke Tarte Tatin is het resultaat, het is vechten voor een stukje...

Quelque chose que je n'aime pas du tout: faire la cuisine. Donnez-moi plutôt un pinceau et de la peinture. Pendant cette periode de l'année mon mari trie notre récolte de pommes et met tout dans la cave. Depuis quelques jours il me demande de faire un gâteau, et avec beaucoup de répugnance j'ai réalisé ses désirs. Il y a quelques années j'ai trouvé cette recette super facile, sur mon niveau. Une Tarte Tatin délicieuse est le résultat, il faut se battre pour pouvoir manger une pièce...

Something I really don't like: cooking. Give me a brush and some paint and I'm happy.
During this time of year our appleharvest is being selected and put in the cave by my husband. Since a few days he's been asking me to bake an applepie, and reluctantly I've complied with his wishes. A few years ago I've found this recipe on my level. A delicious Tarte Tatin is the result, we have to fight to get a piece...

8 opmerkingen:

  1. dit ziet er heerlijk uit! ik krijg komend weekend vrienden over de vloer, ik denk dat ik dit ook maar ga proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel Tarte Tatin´s zou ik met de meegebrachte hoeveelheid appels kunnen maken?? :D
    Jouw creatie ziet er lekker uit en ik ga me er ook eens aan wagen (òòk met bladerdeeg!). Ik zie ook hier bij jou trouwens dat dat servies prachtig is op je mooie foto´s! Het is een smul-blog-post vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmmm! Heerlijk, ik ben al jaren fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. via something white ben ik hier terecht gekomen. je blog ziet er prachtig uit en ik heb je al bij mijn links gezet. veel plezier met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben via Marjolijn hier terecht gekomen en het ziet er mooi uit hier. Ga je bij mijn favorieten zetten. De Tarte Tatin ziet er trouwens heerlijk uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik was al even langs geweest op je blog. Je taart ziet er lekker uit.. met de kinderen maakte ik wel eens appelbollen met een flinke hoeveelheid suiker en kaneel in de uitgeholde appel.. bladerdeeg eromheen en door de suiker rollen voor deze in de oven gaat.... mmm ook erg lekker en snel klaar. Ik ga je blog ook even in mijn lijstje zetten
    tot snel en dankjewel voor je comment op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. merci pour ton passage,je souhaite également la bienvenue à ton blog;-))
    A bientôt!

    BeantwoordenVerwijderen