zondag 1 februari 2009

Brugge

Gisteren zijn we in de late namiddag nog eens naar Brugge geweest. We gaan steevast eerst naar mijn favoriete brocantewinkel: 'Au bonheur des dames'. Er is altijd iets nieuws te zien, en er is een bijzonder mooie keus aan kussenhoezen, tafelkleden en linnen stoffen. Er worden ook leuke workshops georganiseerd: kijk hier voor meer informatie. Ik heb dit mooie handtasje gekocht en een oud doopsuikerdoosje.

Hier nous étions à Bruges. Nous allons chaque fois chez 'Au bonheur des dames'. J'y trouve toujours quelque chose et quand j'ai besoin des tissues en lin, c'est là ou je les achète. La dame a aussi un beau assortiment de housses de coussins et de nappes. Les workshops sont très populaires aussi. J'ai acheté un ancien sac à main et une boîte qui contenait une fois du chocolat de naissance.

Yesterday in the late afternoon we went to Bruges. We always go first to my favourite shop: 'Au bonheur des dames'. I always find something here, and if I need linen tissue, it's here I buy it. The lady also sells a nice range of cushion covers and table-cloths. I bought this lovely old purse and a box which once contained birth chocolates.

13 opmerkingen:

  1. brugge is bij mij ook favoriet. ik kom er natuurlijk niet vaak want het is voor ons wel een eindje rijden. ik denk dat ik deze winkel wel ken. als ik in brugge ben struin ik alle brocante winkels af, kan me herinneren dat dit volgens mij vlakbij het x-punt is waar je ook met de rondvaart kan, of heb ik het helemaal mis? de chocolaterie van oosten vind ik ook super. alleen al om de prachtige doosjes haal ik er bonbons. we gaan dinsdag een paar dagen naar antwerpen, zien of dat me bevalt! alvast een fijne week! lieve groet, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er sfeervol uit daar in Brugge ,zou ik dus ook wel eens heen willen .
    Mooie aankopen heb je daar ook gedaan,lijkt me een prachtig zaakje !!
    Ik wens je alvast een goede week
    groetjes van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I've just seen a movie called: In Bruges, and I must say that I was enchanted by that little city!!!

    It was like a fairytale town!

    Beautiful pictures as usual!!

    Hugs

    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw daar zou ik ook wel eens willen kijken!!!
    mooie foto's!

    fijne week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave winkel, heb de foto's even bekeken van de link die je erbij hebt gezet...
    Daar zou ik nu met plezier wel eens rond willen kijken :-)
    Prachtige foto's heb je gemaakt en superleuke spulletje gekocht, kan je zo heerlijk van genieten he !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bonjour ...
    je n'ai jamais été à Bruges. .. Malheureusement, nous avons voulu une fois de plus, mais de toute façon a toujours quelque chose entre les deux. Ainsi, le titre indépendant. De travail de travail de travail de préférence .. j'aime vos images 2 et 8 de haut en bas. J'aurais très volontiers une vieille cage à oiseau, mais en Allemagne, peut-on si peu de chose près. Comme il ne pichets de bière et Kuckuksuhren ...* lach *
    Très bien belles images, tu as fait. Me réjouis déjà à plus. (Par ailleurs, je n'ai pas appris ... gogle franco-translate ... merveilleuse technologie!)
    Merci Christine

    Good morning ...
    I was never in Bruges. Unfortunately .. we wanted so often but somehow something always came between. That is what a self-employed basis. Work work work .. love your pictures I like 2 a.m. to 8 a.m. from top to bottom. I would so like an old bird cage, but in Germany you get something almost as unlikely. Since there are only beer mugs and Kuckuksuhren ...* lach *
    Wonderfully nice pictures you've made. I am looking forward to more. (For the rest I have not learned French ... gogle-translate ... wonderful technique!)
    Liebe Grüße Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben pas 1x in Brugge geweest, maar wil er zeker nog een keer naar toe, heeft toen veel indruk op mij gemaakt. heel gezellgige stad!
    mooie aankopen heb je gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Brugge is mijn lievelings stad en ik ken die winkel heel goed. De eigenaarese is een lieve vrouw. Ik zeg altijd tegen mijn man dat ik in een vroegere leven in Brugge heb geleefd. :)

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello!!!

    You mentioned Karl Larsson. His paintings are amazing but even more amazing is his home,
    Sundborn, in the province of Dalarna.
    If you ever visit Sweden, I do recommend a visit to his house.
    It is wonderfully beautiful.

    Hugs from Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Merveilleuse Brugges !
    La promenade dominicale..le meilleur des Tea Time...quel bonheur !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely Pictures! ♥
    What a wonderful blog!

    Greetings from Katja ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Brugge is altijd een van mijn meest favoriete steden geweest en ik kom er meestal elk jaar wel een keer. De volgende keer moet ik beslist eens naar dat winkeltje gaan!! Wat een leuke spullen! Oa de vogelkooitjes die zijn echt super. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vos photos sont splendides et votre maison semble l'être aussi; Bravo pour votre beau blog.

    BeantwoordenVerwijderen