vrijdag 20 februari 2009

Gordijnen

Vandaag schijnt de zon, het is iets warmer en het begint echt te kriebelen: ik zou willen beginnen met de grote schoonmaak, er ligt nog een berg strijk te wachten, ben gordijnen aan het maken, in de tuin zou wat moeten opgeruimd worden en nog zoveel dingen meer... Maar ik ga toch maar eerst de gordijnen afwerken. En als ik nog wat stof overhoud, ook nog een tafelkleed? Of maak ik enkele kussenhoezen? De vakantie zal weer veel te kort zijn...

Les premières rayons de soleil commencent à percer et me donnent envie de préparer le printemps: je voudrais commencer le grand nettoyage du printemps, il y a une grande pile de repassage qui m'attend, je suis en train de confectionner des rideaux, le jardin doit être propre et plein d'autres choses doivent être faites... Mais je pense que je vais d'abord finir les rideaux. Et s'il me reste un peu de tissue, je confectionnerai encore une nappe. Ou peut-être des housses de coussins? Les vacances seront trop courtes...

Today the sun is shining, it feels good outside and it starts to tickle: I would like to start the spring-cleaning, there is a pile of ironing waiting to be finished, I'm stitching curtains, there is a lot of work in the garden, so many other things have to be done... But I think the curtains will be the first to get finished. And if I've got som tissue left, maybe I'll make a tablecloth. Or some cushion-covers? Holidays will be over before I know it...

9 opmerkingen:

  1. oei...oei....oei....dat gaan wel hele mooie gordijnen worden! prachtige stof en natuurlijk ook zoals altijd je foto`s! ik ga ook voor nieuwe gordijnen alleen kan ik ze helaas niet zelf maken...

    fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey annelies, ben ik nog ff weer maar je bent niet de eeste die denkt dat het behang is, dat wandje achter m`n kastje is een paneel met stof bekleed.

    groetjesssss...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annelies,

    Leuk dat je mij een bezoekje hebt gebracht.
    Een fijne week.
    En bedankt voor de link, ik zal jouw ook even linken ;-)

    Groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Annelies,
    Wat een prachtige stof zeg en wat dapper dat je die gordijnen zelf maakt. Past precies bij de sfeer in jullie huis. Succes ermee en fijne zondag nog!
    Groetjes Bertina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annelies,
    Bedankt voor je bezoekje en je tip over de winkel in Brussel. Ik heb even gezocht op internet en heb de winkel geloof ik gevonden: http://www.le-lion.be/
    Zo te zien aan de foto's moet dit hem zijn.
    Het ziet er heel leuk uit. Aangezien mijn dochter sinds enige tijd in Gent woont moet ik er zeker eens langs gaan als we weer die kant op rijden.
    Succes met je naaiwerk, het ziet er fantastisch uit!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beste annelies, ik ben zeer onder de indruk van je prachtige blog! ik ben hier zojuist via something white gekomen en kijk mijn ogen uit naar je prachtige stijl. wouw wat een stoel en je hal met die geweldige spullen aan de kapstok,echt genieten!
    groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh...

    it is so nice..i love the rocking chair...I always want to have a chair like you'res but the problem is...no room for it...;o(

    i love you're Blog so mutch... its like hundert years ago...so romantic

    Heartly Greetings
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Annelies. Wat is je gordijnstof prachtig! Je ziet toile haast nooit meer in de winkels. Ik moet binnenkort op zoek voor nieuwe gordijnen. Voor nu moet ik nog mijn vitrages af maken. Als je in een nieuwbouw buurt woont moet je privacy hebben dus vitrages. Jammer maar toch.



    Je hebt gelijk...er is iets verandert in de lucht. Je ruikt de lente!



    Hugs en groetjes ~

    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat blijft Toile de Jouy toch een prachtige stof!!! Hij is al jaren favoriet bij mij.De gordijnen gaan ongetwijfeld schitterend staan in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen