donderdag 5 februari 2009

Winters wit

Het lijkt wel of de winter dit jaar het land niet uit wil. Maandagochtend lag er opnieuw een sneeuwtapijt, tot groot jolijt van de kinderen. Zondagnamiddag bezocht ik met een vriendin een tuincentrum in de buurt. Ik kon niet weerstaan aan de prachtige helleborussen, dé winterbloem bij uitstek. We hebben er heel wat in de tuin staan, en deze zal ik voorlopig een tijdje binnen houden om ten volle te genieten van de mooie bloemen. Ik heb mezelf ook nog een boeketje witte bloemen cadeau gedaan...

Il semble que l'hiver ne veut pas s'en aller. Lundi matin le jardin était couvert d'un nouveau tapis de neige. Dimanche après-midi j'ai visité un magasin de jardin avec une amie. Je ne pouvais pas résister aux Helleborus, pour moi LE fleur d'hiver. Nous en avons plein dans le jardin, mais celui-ci je garde un peu à l'intérieur. Comme ça je peux en profiter plus. Et j'ai acheté un petit cadeau pour moi-même: un bouquet de fleurs blanches...

It seems as if the winter doesn't want to leave the country. Mondaymorning we woke up and a fresh layer of snow covered our garden. Sundayafternoon I visited a garden center with a friend. I couldn't resist buying a pot of Helleborus, thé winterflower. We have a lot of them in the garden, but these will stay in the house for a while so I can fully enjoy the beautiful flowers. I also bought myself a small present: a bunch of white flowers...

Voor de mooie 18de eeuwse akte wil ook nog eens speciaal Stefaan van Brocantiek Reygerlo bedanken.
Merci à Stefaan de Brocantiek Reygerlo qui m'a offert l'acte du 18ième.
Thank you Stefaan from Brocantiek Reygerlo who offered the 18th century deed.

13 opmerkingen:

  1. Super, super, super!!! Prachtige foto´s staan er weer op hier en vooral dat eerste plaatje spreekt me echt aan. Mooi handschrift is dat inderdaad en je hebt het schitterend in beeld gebracht zo. Die adellijke lady met kader past helemaal in het decor en je antieke wekkertje staat daar naar mij te lonken... :D
    (verzamel je wekkers toevallig?)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi!
    I just love your photos!! They are wonderful!! So lovely!
    I agree with you, the winterflower is a beauty!
    I still haven´t found a translater to put on my page.. I´m sorry.. I´ll keep on looking though!
    You´re welcome anyhow!!

    Hug! Iréne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, vooral die eerste foto vind ik errrg mooi !
    Mooi zijn de helleboriseen he, wij hebben ze ook in de tuin...
    wat een prachtige site is dat van Brocantiek Reygerlo, prachtige foto's daar zeg (ga de site even opslaan :-))
    Fijn weekend gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So wunderful Pictures...I love them all. Ohhh, I want the same, everthing !!! Now!!!

    The writing on the letter is fabulous....Congratulation.

    Hugs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige plaatjes geschoten maar de eerste vind ik het allermooist! ik ben net terug van een paar dagen antwerpen, wel leuk hoor maar ga toch liever voor brugge. ik wens je een fijn weekend! lieve groet, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie foto's heb je weer gemaat. helleborus heb ik ook in de tuin staan en vind het ook een prachtige plant.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook een fan van de helleborus. 'k Heb er vorig jaar ééntje in de tuin, in volle grond, gezet. Die heeft nu al 2 bloemen... hopelijk gaan het niet meer té hard vriezen en overleven ze. Of zou de helleborus er zeker tegen kunnen ... ?
    Nog een fijn weekend! Groetjes, I.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben via via bij uw blog beland! en
    het is een compimentje waard, en wat een prachtige foto's!
    Ik zet u zeker bij mijn favorieten!!!
    groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello,

    can you tell me where are the letters from? I found them so wunderful...

    Hugs Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You know, your pictures are always amazing! It's good you made yoursefe a little present.. fresh flowers always make my day! Hearty Greetings, Mira!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you so much for telling me...i found something like this on ebay france...This evening it 1-2-3- mine....

    Hugs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh my god!!!

    That frame!!!!!

    I'm in love.......

    Hugs

    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohh, what a wonderful blog you have. Fantastic....I like your decorations and the great fotos.
    I love also the picture with your chicken on the window! Great…:-))

    Best regards
    Petra from a little village in Germany

    BeantwoordenVerwijderen