maandag 16 maart 2009

Te snel


Voor het moment draait de wereld even te snel voor mij, ik kan niet goed meer volgen. Is dat nu omdat de lente in het land is, met de dagen die langer worden? Ik zou zoveel willen doen maar er is veel te weinig TIJD. Eigenlijk had ik de intentie om onze woonkamer te fotograferen, maar de kinderen hebben die helemaal overhoop gegooid met Playmobil. Ik heb me moeten beperken tot de tafel, die was nog vrij. Ik wilde ook wat meer paassfeer creëren, maar de decoratie van de paaseieren gaat maar niet vooruit. Eraan beginnen lukt wel, maar ondertussen moet de was opgehangen worden, eten moet klaargemaakt worden, de vaat kan niet eeuwig blijven staan, strijken, dweilen, grote schoonmaak, werken voor school mag niet vergeten worden, en dan wil ik toch ook wat genieten van het mooie lenteweer en dus ook nog wat in de tuin werken...

Ich möchte gerne Christine von White Vintage und Petra von ein Hauch von Patina danken für die award die ich empfangen habe. Vielen Dank, Christine und Petra!!!


Pour l'instant le monde tourne trop vite pour moi, je ne sais plus suivre. Est-ce que c'est parce que le printemps est là, avec les journées plus longues? Je aimerais faire plein de choses mais il n'y a pas assez de TEMPS. J'avais l'intention de photographier notre séjour, mais les enfants l'ont transformé dans une chambre couvert de Playmobil, donc j'ai dû me contenter avec la table qui n'était pas occupé de quelque chose. Je voulais aussi créer un peu plus l'atmosphère de Paques, mais la décoration des oeufs n'avance pas de tout. Je commence, mais cependant il faut que je fais le linge, préparer les repas, faire la vaisselle, le repassage, passer la serpillière, travailler pour l'école, et je veux aussi me jouir du bon temps et donc travailler dans le jardin...

Right now the world is turning too fast for me, I can't follow anymore. Is it because spring is in the air, with longer days? I would like to do so many things but I don't have the TIME. I wanted to take some pictures of our livingroom, but the children have turned it upside down with their Playmobil, so I had to restrict to the table, that was the only free piece left. I also wanted to create more Easter atmosphere, but the decoration of the easter eggs doesn't progress. I get started, but in between meals have to be prepared, washing and ironing must be done, work for school shouldn't be forgotten, and I also want to enjoy the fine wheather and spend a little time in the garden...


29 opmerkingen:

  1. Ha ha, wat grappig dat je om je kinderen heen foto's moet maken, zo herkenbaar, zo is het ook altijd bij mijn zus met haar grote gezin!
    Maar je hebt er mooie plaatjes van gemaakt, en je ziet geen stukje playmobiel.
    Wat heb je een prachtige verzameling oude boeken, erg mooi!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleur groen-blauw heeft je vogelkooi! Ik zou bijna gaan vloeken, haha, zijn jullie me toch vòòr geweest in B. wat die mooie Grand-Bouquet-terrine betreft!! Echt wel een schitterend stuk met dat mooie dessin. Fotograferen kun jij als de beste, mooie close-up-plaatjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog vergeten te noteren: die bloemetjes hebben ook een mooie kleur mauve; hoe heten die? Ik ben een leek op gebied van bloemen/planten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plutôt joli et bien rangé pour une maison envahie par les enfants et leur Playmobil :o)
    La cage est ravissante, les hellébores me font craquer, mais mon coup de coeur, c'est la sublime boite en bois noir, ovale, sur la 2e photo ... une merveille !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annelies....

    hach, das sieht sehr schön aus. Der Vogelkäfig ist der Hammer. Wunderschön...alles in deinen Bildern ist absolut perfekt.
    Du hast ja auf Deutsch geschrieben...;o)
    Also ich finde, es ist wie immer traumhaft bei Dir....*seufz*
    ..und der Vogelkäfig ist echt der Hammer!!!

    Grüßli Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken het helemaal.
    ondanks dat je kindertjes je even de weg versperde heb je toch een mooi plaatje weten te schieten...
    En heerlijk dat voorjaar ... ik geniet ik wil meer meer meer.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap je helemaal. Ik kom ook bergen tijd te kort en dan wil je nog ff een plaatje schieten en dan ben je zo toch weer een uur verder of je gaat even bloggen. Tja en dat even......en dan staat alles er nog gewoon na die tijd.
    Ik heb nog geen kabouters helaas.
    Tja time is tikking

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks de drukte heb je toch mooie foto,s weten te maken, waarvan een hoop rust uitstraalt. Het is heerlijk dat het wat beter weer wordt, en we weer lekker buiten aan de slag kunnen.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I know exactly how you feel ~ my days are very similar! It is hard to make time for creating when you have children and the fine weather beckons outside. Your photographs are still beautiful ~ I love the birdcage!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een probleem die ik goed ken...geen tijd genoeg! Maar ik heb ontdekt dat het gaat om te veel te willen doen en hebben. Ik wil het leven wat eenvoudiger maken. Maar hoe? Dat is altijd de vraag. Je tafel is erg mooi dus ook al is er veel spelgoed in de kamer, je hebt dit prachtig plekje om naar te kijken.

    Ik beloof je een prachtige reportage over de Waterhouse tentoonstelling. Ik ben blij dat ik er naar toe kan gaan. Het was helemaal niet zeker. Dit wordt een leuke eerste dag weer ergens op uit.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, danke für deinen netten Kommentar,ich habe gelesen das du auch in deutsch schreibst.Wunderschöne Deko zeigst du uns und ich muss mich den Anderen anschließen,der Vogelkäfig ist traumhaft.Ich wünsche dir eine gute Nacht,bis bald,Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. tijd of geen tijd, je hebt toch tijd gevonden om ons te laten genieten van je prachtige foto`s. ik heb ook vaak van die dag, dan wil ik van alles maar komt mij niets uit handen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi ,
    hoe herkenbaar ,ik vind het heerlijk dat het mooi weer wordt en dan hopelijk ook meer energie krijg maar af en toe een dagje regen vind ik ook niet erg dan wordt ik min of meer verplicht tot klusjes binnen en die zijn er nog genoeg. Heb hier een verjaardag deze week en de keukenkastjes aan de buitenkant zien er niet uit ,de deuren plakken zowat aan m'n handen vast ,in alle hoeken waait elke dag met drie katten wel stof en dan de bijkeuken en computerkamer ,daar moet nodig de dweil door...........en nu met het mooie weer komen de tuinklusjes eraan ,dus ook ik voel de druk van te weinig tijd en te veel willen doen.......adem in......adem uit ....relax !!
    Bedankt nog voor het meedenken over m'n voortuin ,ben er nog steeds niet helemaal zeker uit ,de leibomen moeten eerst gepoot en dan zien we verder....
    Jouw foto's van de tafel met de mooie decoraties zien er weer gelikt uit ,nergens te zien dat de rest een puinhoop is hoor.
    nou meid ,doe rustig aan ,groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je trouve tes photos superbes. Nous en sommes toutes au même point pas assez de temps!
    Merci pour ton commentaire sur mon blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie oude boeken! Ik heb iets met oude boeken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja,we herkennen het allemaal denk ik wel; te weinig tijd en teveel willen doen.
    En hoe heerlijk het voorjaar en de zomer ook zijn,het maakt je nog drukker en onrustiger. Want de buitenboel moet dan ook nog eens intensief bijgehouden worden en als je eens achter de p.c zit voel je je schuldig omdat het buiten zo mooi weer is.....en zo is er altijd wat.
    Je foto's zijn prachtig en stralen echt rust uit en je vogel kooitje vind ik helemaal geweldig.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nous avons hélas toutes les memes occupations! ne t'inquietes pas, les playmobils envahissent aussi ma maison et le linge s'entasse inlassablement!
    ton petit coin, reste toutefois des plus agréable....je craque pour ces livres anciens, reflets du temps passé...j'adore.bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  18. merci pour ta visite.
    je découvre ton blog et c'est une belle découverte!


    manon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ravissantess, tes photos, c'est exactement le style que j'aime.
    Je connais très bien l'histoire du playmobil. Chez nous, c'est plutôt le LEGO actuellement. C'est vraiment une expérience spéciale d'être suprise par une pièce de LEGO sous un pied nu pendant la nuit!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi hoi,
    Nou dat probleem is ook hier heeeeel herkenbaar!!!
    Idd we willen zoveel maar soms komt er weining uit handen.
    Ik vind je vogelkooitje echt SUPER, zoek zo iets al een tijdje :(
    Doe rustig aan alles komt goed.
    Gr Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. We hebben dus allemaal èèn en het zelfde "probleem ".
    Maar ik vind het geen groot probleem . Ik vind het moeder liefde , die de kinderen lekker hun gang laat gaan en zelf nog heerlijk kan genieten van dat ene plekje waar je hele mooie foto`s van heb gemaakt !
    Top !
    Geniet ervan !( ook van de playmobil ze zijn al zo snel groot )

    fijne dag Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja die liebe Zeit… sie rennt uns davon und man möchte man so viel machen, man nimmt sich aber manchmal auch zuviel vor. Aber Du hast noch die Zeit gefunden um uns wieder wunderschöne Bilder zu zeigen. Deine Bilder und das Arrangement gelingt Dir immer sehr schön. Der Vogelkäfig gefällt mir auch sehr gut, ich habe auch seit zwei Wochen einen kleinen Käfig und werde ihn irgendwann auch einmal fotografiern und Euch zeigen, kam auch noch nicht dazu...
    Ich wünsche Dir noch eine gute Nacht.
    A big hug
    *PETRA*

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dat is bij mij dus ook een groot probleem, dus heel herkenbaar! maar je foto's zijn weer prachtig en de rest komt allemaal wel weer goed hoor, zo denk ik altijd maar. geniet i.i.g. van het mooie weer, want dat zal binnenkort wel weer gedaan zijn en wie weet hoe lang we dan weer op zulke mooie dagen moeten wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Your blue and white soup-terrine looks very simular to mine, aren't they just lovely?!

    Have a nice week

    Hugs


    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. J'arrive de chez "Something white" et repars enchantée - puis je reviendrais aussi !
    Un bien joli blog !
    Bonne fin de soirée, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie terrine heb je daar staan op de foto !! en dat vogelkooitje, en die boekjes, ohh super !

    Ook ik kan je de hand schudden, die tijd is een lastig probleem, en idd je kunt nergens aan blijven, want er moeten zoveel dingen tussendoor gebeuren, soms heb ik het gevoel dat ik de hele dag nog niks gedaan heb, grrrr
    maar ja, als ik het zo zie, zijn we niet de enige die dit probleem hebben...
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. A lovely blog you have!! Filled with beautiful 'eye candy' and everything so beautifully captured!! ~I love all of your blue & white things!~We kinda had the same idea in this post...I was tired of just photographing daffodils so I made little vignettes with old books & marbles, & blue & white plates~My fav!!
    Your post is very beautiful & inspiring, can't wait to see more!!
    Happy Spring!
    Cat

    BeantwoordenVerwijderen
  28. merci pour ce doux moment que je viens de passer chez toi. tes photos sont merveilleuses. ton univers, superbe. j'adore ce petit blog rempli de romantisme, je reviendrais.bises

    BeantwoordenVerwijderen