maandag 27 april 2009

Belgische aardbeien

Ze zijn er weer: de Belgische aardbeien! Lekker zoet en sappig, mmmmm... Ik bracht daarjuist een schaaltje mee naar huis, en tijdens het fotograferen doet de geur ervan me watertanden. Het boeket zalmroze gerbera's dat zo mooi naar me keek in de winkel kon ik ook niet weerstaan en heb ik mezelf cadeau gedaan...

Les nouvelles fraises Belges sont arrivées! Si sucrées et juteuses, mmmmm... J'ai acheté une boîte, et en train de prendre cettes photos leur odeur me donne l'eau à la bouche. Je ne pouvais pas résister au bouquet de gerberas saumon qui me regardaient si aimables, et je me les ai fait cadeau...

They are back: Belgian strawberries! So sweet and juicy, mmmmm.... I bought a box this afternoon, and while taking these pictures the smell makes my mouth water. I couldn't resist the bouquet of salmon pink gerberas which smiled at me so sweetly, so I gave myself a present...

33 opmerkingen:

  1. This fruit should have been the eden fruite.. :0) I mean I love apples but I adore Strawberries. No one can resist this heavenly temptation. And you made so gorgeous pictures! Greetings, Mira!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dan proef je de zomer. Heerlijk!
    Prachtige foto's.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o heerlijk aardbeien !! Ik kom eerdaags de Belgiesche proeven hoor !
    Ik ben gek van Belgie en heel veel wat met Belgie te maken heeft !
    Mooie foto`s heb je ook weer gemaakt .
    Groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,
    das sind tolle fruchtige Fotos...... wie schön das ausschaut.Man könnte sich gleich eine Erdbeere schnappen und sie vernaschen,.........mmhhhhhh lecker!!!!!!!!!!!
    Süße Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die aardbeitjes zien eruit om op gegeten te worden, wat een watertandende plaatjes...
    groetjes jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Annelies..

    tolle Fotos...richtig schön ;o)

    ich liebe auch Erdbeeren, habe aber seit zwei Jahren eine Allergie;o)
    naja, ansehen ist auch schön...*lach*

    grüßli tine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt niets teveel gezegd: dat schaaltje heeft een prachtige kleur en een mooi dessin! Ik hou van die helderheid in je foto´s, echt ´oogverblindend´ :)
    Ik heb laatst ook een paar eerste aardbeien van eigen bodem gekocht en geproefd, maar het was eerder een teleurstellende ervaring: te waterig en nog niet ´zonnig´ genoeg. Het is nog even wachten tot juni - denk ik - toch de aardbeien-kweker een beetje verderop (je weet wel) zijn vruchten aan de man brengt.
    Slaapwel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. afgelopen zaterdag was ik ook bijna in de verleiding om aardbeien te kopen, heerlijk met yoghurt en veel suiker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook al aardbeien op hoor...Hollandse dan en ze waren heerlijk.
    Jou foto's zijn ook om op te 'eten'. Mooi hoor!

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige aardbeien , en erg mooi gefotograveerd. Je zou er zo een willen pakken om te proeven.
    Groetjes Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Plus encore que sur les fraises, je craque sur ton joli réveil ! Il est parfait, la couleur, les chiffres romains, la cloche ... très belles photos, comme toujours :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. j'adore les fraises ,mais ta boite en fer me fait rêver!

    manon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I am drooling over the strawberries and the pretty bowl. I don't know which one is making me drool worse...lol. What is the bowl? It looks something French. Is it perhaps a Belgian manufacture? Good for you to spoil yourself with the flowers. It is a little thing like this that can make life such a pleasure.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij verwent jezelf zie ik......Nog gelijk hoor, je moet goed voor jezelf zorgen, daar plukken anderen dan weer de vruchten van.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk die aardbeitjes, mmmm
    wat heb je ze op een geweldig mooi schaaltje liggen !!!
    ik geniet elke keer weer van je mooie foto's !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mmmmmmmm.... Aardbeien ik ben er dol op
    En het betekent zomer en daar ben ik geloof ik nog doller op.
    Je hebt er weer mooie foto's van weten te maken.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat lijken die aardbeien lekker zo alleen al op de foto's .......jouw foto's stralen altijd zo'n sjieke nostalgie uit ......prachtig gewoon !
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. So gorgeus pictures as always!!! I adore strawberries,but your box is so lovely, I love it very much!!!
    Have a nice week

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mmmmmmh tu m'en donnes envie!! ;o) c'est si appétissant de jolies fraises!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello, I have just created my own blog from decoration:ahhhlaladeco.blogspot.com, I hope you will like it. I visit yours one frequently; and I actually love it, and please feel free to make any coments or suggestions.
    Have a nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Strawberries....one of the most beautiful fruit there is. Your pictures remind me that i still have some in the freezer that I never ate from last year. What am I waiting for???
    Thanks for the inspiring images....

    Carole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jummy, strawberries! You are such a master with the camera!!

    How lovely to hear that you heard of Nils Holgerson. That story was actually meant to be like a geography lessons for young swedish pupils but it seams to have spread even to europe and other countries.
    Maybe it's because the author, Selma Lagerlöf got the Nobelprice in litterature (as the first female writer.)

    Lots of hugs


    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Quelles jolies photos sur ton blog.
    Et ces fraises !!! on a bien envie de les croquer !
    Je mets ton blog dans mes liens, car j'aime bien m'y promener.
    A bientôt.
    Christyn

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Elles sont vraiment délicieuses. J'en ai achetées aux jardins d'Aywiers et nous avons dévoré toute la barquette en nous promenant.
    Cela fallait la peine d'attendre les fraises belges.
    A bientôt.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. mmmhhh.... mir läuft das Wasser im Munde zusammen! Jetzt fängt die Erdbeerzeit wieder an, lecker…..
    Schöne Grüße
    *PETRA*

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Belgische aarbeien... "ach as ze moar lekker zen" dan maakt het niet uit waar ze vandaan komen toch??
    Ik proef altijd of ze lekker veel zon hebben gehad...mmhhmm....
    Ik kan ze hier ruiken ;)
    Geniet ze maar lekker van deze zomerkoninkjes.
    Gr Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  27. de heerlijke aardbeien-tijd komt er weer aan. je foto's zijn weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou zit ik hier ook al te watertanden door jou aardbeienfoto's!!!!! De zomer komt eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Annelies,

    einen wunderschönen Muttertag wünsche ich Dir ;o)

    grüßli tine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hallo -
    so many beautiful pictures..

    hugs from moa in norway

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jummy!!! I love strawberries (I have it on my balcony http://alices-adventuresinwonderland.blogspot.com/2009/05/from-my-balcony.html)
    Nice pics!!
    see ya!
    Gaia
    Come visit me!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. OH~ Beautiful captures! I so love strawberries, & oh my~ how I LOVE that Gorgeous blue & white bowl!
    Cat

    BeantwoordenVerwijderen