woensdag 13 mei 2009

Schilderen, behangen en patineren


De wasplaats was al een tijdje toe aan een deftige opknapbeurt, en een tweetal weken terug heb ik eindelijk de koe bij de hoorns gevat (vandaar mijn afwezigheid in blogland). Eén muur zal ik behangen met dit zwart-witte Toile de Jouy-behangpapier, de rest wordt helemaal wit geschilderd. De oude koperen kroonluchter kocht ik in de Kringwinkel voor een prikje. Met een laagje witte verf en een beetje patine begint hij straks een nieuw leven in de wasplaats. Hopelijk kan ik jullie gauw het resultaat laten zien...



La buanderie a déjà quelque temps besoin d'une remise en état à fond, et il ya deux semaines que je m'en occupe. Un mur sera tapissé avec le papier peint Toile de Jouy blanc et noir, les autres murs seront peints en blanc. J'ai acheté le lustre ancien en cuivre dans un dépôt-vente pour trois fois rien. Avec une couche de peinture blanc et un peu de patine il commencera une nouvelle vie dans notre buanderie. J'espère que je peux vous montrer le résultat bientôt...



The laundry room is already for a while in need of a facelift, and about two weeks ago I started this project (this explains my absense in blogland). One wall will be covered with this black and white Toile de Jouy wallpaper, the other walls will be painted white. I bought the old brass chandelier for practically nothing in the thriftshop. With a layer of white paint and a bit of patina it will soon start a new life in our laundry room. I hope I can show you the result pretty soon...


29 opmerkingen:

  1. Hallo,
    ik ben nu al erg benieuwd naar hoe het wordt want alleen deze foto's zien er al zo veelbelovend uit !!
    Jij weet zelfs van de voorbereidingen echt artistieke platjes te schieten ,dat vind ik zo knap.......
    Veel succes met verven en behangen
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    boah, ist der Leuchter toll.Ich bin so begeistert,also den würde ich auf Anhieb nehmen. ;o)Deine Bilder sprechen für sich,traumhaft.
    Eine gute Nacht wünscht dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar het resultaat, de foto's zien er al veelbelovend uit.Leuk is het om een kroonluchter uit de kringloop helemaal naar je eigen smaak aan te passen. Succes met het schilderen en behangen.
    Groetjes Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh welcome back dear friend,I'm sure that your new laundry room will be amazing!I like the colours that you chose! I can't wait to see the results!
    Have a nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oké, we wachten (on)geduldig af.. succes met klussen! Onze verwachtingen zijn hooggespannen, dat begrijp je!! :) Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke Blog heb je ! Ik ga je volgen vanaf nu :)
    Ben heel benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Il est sublime, on dirait qu'il a été trempé das la crème chantilly ... cette peinture poudrée rend magnifiquement bien, compliments !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat zal zeker prachtig staan, ben benieuwd naar het eindresultaat !!
    succes met klussen !
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind je kroon luchter helemaal goed, zo een zou ik er ook wel willen voor in mijn keuken. mar , heb ik besloten, eerst moet er en nieuwe afzuigkap komen. De lamp staat vast geweldig bij het behang, ben bienieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind het nu al leuk, Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Annelies,
    auch ich bin gespannt auf Dein Ergebnis! Die Fotos sehen schon viel versprechend aus. Der Leuchter gefällt mir auch seehhhhr!!!!

    Viel Freude und gutes Gelingen beim Malen und Dekorieren.
    Herzlichst *PETRA*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er goed uit zeg , ik ben benieuwd naar het eind resultaat !

    Kijk even op mijn blog IK HEB WAT VOOR JE !!!

    Groetjes Peet http://naiifnostalgie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet de kroonluchter er mooi uit, heb er ook nog een liggen en die moet ook nodig wit, je heb me weer op een idee gebracht, dank je hoor. ;o) fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb ik iets gemist.......
    Maar ik zie het al dit wordt gewoon een plaatje.
    Dit wordt super een echte relax-plek......
    Ik wacht vol spanning af.
    Fijn weekend en tot snel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It is going to look so fabulous!!! I can't wait to see it! Have a great weekend!
    Margaret B

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel werk, neem ik aan. Ik ben benieuwd naar het resultaat!
    Prettig weekend.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. het ziet er nu al veelbelovend uit! gaat zeker prachtig worden. werk ze nog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. A great start so far. Lovely pictures!!!
    I'm sure when your done it'll be beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Annelies!

    I´m sure it will look great when you´re done! You make med wish I had a laundryroom!
    Like your chandelier! Lovely!

    Wish you luck!
    Hugs!
    Iréne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat knap dat je de spullen van de voorbereiding al zo prachtig op de foto weet vast te leggen.
    Dat beloofd veel goeds dan voor de wasplaats.
    Ben echt benieuwd hoe het gaat worden.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Annelies! Ben niet vak op de computer vanwege ziek zijn maar dan kom ik langs en zie ik zoeits moois bij jou. Geweldig kroonluchter! Ik heb ook een bijkeuken die ik helemaal mooi vind naar een opknapbeurt. Dat is soms een vergeten ruimte. Ik vind het leuk om de was te doen en vind het gezellig om die ruimte ook gezellig aangekleed te hebben. Kijk vooruit naar de resultaat!

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Quelle idée interessante de peindre en blanc ce lustre en cuivre...
    je regrette celui de mes beaux-parents, que j'ai laissé partir car je n'ai pas eu cette superbe idée...
    tes photos sont très belles.
    à bientôt
    christyn

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoihoi,
    Elke keer geniet ik weer van je blog, de opzet is zo mooi en licht.
    De foto's en de onderwerpen waar je over schrijft zijn echt te gek.
    Zo smaakvol.
    Ik heb een award doorgegeven aan jou.
    Groeten, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Annelies ;o)

    wow...das sieht so toll aus ;o)
    bin schwer beeindruckt ... richtig richtig toll ;o)
    vielen lieben dank für deine email...ich hatte nur noch keine zeit zu antworten...*lach*
    Schande über mein Haupt ;o)
    ich werde aber nochholen...
    ein wunderschönes wochenende
    und liebe grüßlis tine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi hoi, wat een mooie blog heb je, je maakt ook erg mooie foto's. Ik ga je volgen!! Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi! I can hardly wait to see it! It is gorgeous the way it is now and the black and white toile....oo la la.....what a wonderful laundry room it will be......maybe you will do more washing? :)
    Have a wonderful evening,
    Take care, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik wil ook een kopere lamp schilderen maar hoe? Eerst claenen met het een of ander?en wat voor verf? en met wat voor kwast?ik koop altijd het verkeerde ik hoop dat iemand mij raad kan geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een prachtige kroonluchter is dat geworden zeg!
    ik heb eigenlijk dezelfde vraag als hierboven,
    welke verf moet je hiervoor gebruiken?
    mvg kelly

    BeantwoordenVerwijderen