vrijdag 3 juli 2009

Frambozen



Eindelijk grote vakantie, wat niet betekent dat ik plots in m'n luie zetel kan gaan zitten... Frambozen plukken en confituur maken is één van de werkjes die nu eerst moeten gebeuren. Laatst kon ik een tiental mooie oude confituurpotten bemachtigen op een rommelmarkt, en die zijn zopas gevuld met heerlijke confituur!


Finalement les vacances, mais ça ne veut pas dire que je peux m'asseoir un peu sans faire quelque chose... Cueillir des framboises et faire de la confiture est un des petits travaux qui doit être fait d'abord. Il y a quelque temps que j'ai trouvé les anciens pots à confiture, ils sont remplis maintenant avec de la confiture délicieuse!


Finally we have holidays, but this doesn't mean I can sit there and do nothing...
Picking raspberries and making jam is one of the jobs which have to be done first. Some time ago I've found some old jambowls, and they've just been filled now with delicious jam!


30 opmerkingen:

  1. hmmmmm.......je frambozen zien er heerlijk uit!
    en wat een prachtige close-up van je framboosje, geniet ervan!

    fijn weekend!
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zien frambozen er toch prachtig uit. En jij hebt er wel erg mooie foto's van gemaakt.
    Geniet er van.
    Fijn weekeind.
    Gr.Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer***lijk frambozen! Bij mij zou ze nooit lang genoeg liggen om dan jam van te maken. Het is mijn favoriete bes.

    Is het ook zo heet in Belgie?

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom ook nooit tot de jam....eet alles zo op.
    Mijn dagelijkse vitamines uit de tuin.
    Wat een prachtige potjes heb je bemachtigd zeg.
    Allemaal zo mooi van vorm.
    Oh die zou ik ook nog wel eens willen.....
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet lekker én mooi uit. De potten zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. j'adore faire de la confiture

    manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello,
    these are sometimes great pictures,so with relish and tasty this looks:o))
    I wish you a wonderful sunny sunday.
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb al heel wat posten van je gemist, dus even bijgelezen en je gelijk bij mijn favourieten gezet want je heb zulke mooie posten, die wil ik niet nog eens missen. Heerlijk frambozen, maar ook de kersen smaken naar meer, ik ben gek van al dat zomerfruit.
    Fijne vakantie.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hmmmmmmmmmm..... klinkt lekker.
    Een goed begin van de zomer.
    Fijne vakantie
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het water loopt je gewoon in de mond!!

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mmmmmmmmmm........wat ziet dat er lekker uit....
    geniet ervan en van je vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Après les rouges cerises,
    voici les roses framboises
    c'est un festival de fruits rouges ...
    et quels superbes pots de confitures tu as là !
    Tout cela est si bon
    sur nos tartines de petit-déjeuner...
    mais beaucoup moins sur nos pèse-personne
    ( ah les vilains Kilos de trop ,
    allez on les oublie !!!)
    bonne fin de journée
    christyn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk...confituurtijd
    Ik heb confituur gemaakt van onze oogst kersen.Na 3 jaar wachten was ik blij met een eerste ruime kilo lekkere vruchten.Dat belooft
    De jeneverstruiken hebben ook veel besjes opgeleverd.Met een eerste pluk gelei gemaakt.Er hangen nog veel trosjes maar die zijn voor onze tuinvogels.We hebben onderandere een nestje winterkoninkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb nog nooit zelf jam gemaakt, maar die fambozen van jou inspireren me nu enorm om het ook eens te proberen! Ziet er heel smakelijk uit allemaal! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie en lekkere foto's.
    Er gaat niets boven lekker gemaakte jam.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. yammie yammie Frambozen,
    en dan ook nog jam ervan maken...heerlijk.
    Ik heb jaren jam gemaakt, werd op een gegeven moment zo'n stress ivm vakantie en bramen plukken enz.
    Dus koop ik voortaan Bonne Maman in Frankrijk(zij hebben meerder soorten dan Nederland).
    Je potten daar ben ik wel een beetje jaloers op vooral die schuine pot die zoek ik al zo lang maar niet aan te komen.
    Bedankt voor 't lekkers :) en een fijne vakantie verder.
    Gr Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi

    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog, helemaal leuk!
    En wat heb jij een verukkelijke foto's van je jam, ziet er echt heerlijk uit en framboos is zo gezond, jammie!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Quels jolis pots anciens ! Ici c'était gelée de groseilles dans des pots anciens aussi !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hummmm!!! Des Framboises!!! J'adore...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hummmmm!!!It look so delicious!!! And those jambowls are so beautiful!!! Have many many lovely and relaxing breakfast on your holidays and take time for you!!!
    Tanks for vositing and leaving your sweet comment.
    See you soon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh framboieses, delicious...
    That's the taste of real summer. Your jams looking verry mouth-watering.... and the bols are a perfect match.
    Have a great and sunny weekend
    Groetjes Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat ziet dat er geweldig lekker uit. prijs je rijk en geniet van zo'n mooie struik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I´m very first time in your blog and what a beautiful blog I found!!!:)
    So wonderful atmosphere of summer!!
    Have a nice weekend for you!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk die frambozen !! dat zal vast lekkere jam geworden zijn !!
    en ook nog in een prachtig potje ! was vast niet al te erg om dit werk te verrichten :-)
    Geniet er lekker van
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. als ik nou een paar crackers meeneem naar jouw blog, mag ik dan wat van jouw heerlijk confiture er op ? Het water loopt me in de mond..jummie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze framboosjes geven me echt heimwee naar "le plat pays". Groeten uit Kreta, creta-amaltheia.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Anelies,
    was für wunderschöne Makro Bilder Du aufgenommen hast. Mmhhh Himbeeren…ich würde am liebsten das Schälchen nehmen und alle aufessen. Himbeeren gehören zu meinem Lieblingsbeeren! Oh und ich liebe selbst eingemachte Marmelade. Du hast doch erst Kirschmarmelnde eingekocht und nun Himbeeren? Willst Du mir nicht ein Glas abgeben?

    Ich wünsche Dir noch viele sonnige Stunden mit Deinen Kindern im Garten.
    Liebe Grüße
    PETRA

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ..so beautiful pictures from you!
    ..have a lovely day

    hugs from Moa

    BeantwoordenVerwijderen