woensdag 9 september 2009

Nazomer vs. herfst



De zomer loopt op z'n eind, de herfst doet zijn intrede in de tuin. Door de grote droogte hier in de streek heb ik helaas bijna geen hortensia's om de herfstavonden binnenshuis wat op te vrolijken... maar niet getreurd, door de warme zomer hebben we dit jaar een overvloed aan druiven, appels, peren, braambessen, gele frambozen en lampionnetjes.

Omwille van de kleurenpracht en de al iets donkerdere avonden waar de kaarsjes weer vroeger aangaan is de herfst mijn favoriete seizoen. Niet dat ik niet van de andere seizoenen hou, elk heeft zijn charme, maar de herfst geniet toch mijn voorkeur.



L'été touche à sa fin, l'automne fait son entrée dans le jardin. Lorsqu'il n'a pas plu dans notre région depuis quelques semaines, je n'ai presque pas d'hortensia pour embellir les soirées d'automne... par contre, à cause d'un été vraiment très chaud on a une récolte abondante de pommes, poires, raisins, mûres, framboises jaunes et coquerets.

Pour sa richesse de couleurs et les soirées éclairées aux bougies l'automne est ma saison préférée. Ca ne veut pas dire que je n'aime pas les autres saisons...



The end of summer is near, autumn crawls into the garden. As it's been a long time since we've had some rain I have hardly some hydrangea to brighten up the darker evenings inside... never mind, because of the sunny summer this year we brought in a rich harvest of apples, pears, raisins, blackberries, yellow raspberries and Chinese lanterns.

The rich colouring and the darker evenings illuminated with candles make this season my favourite one. This doesn't mean I don't like the other ones...


18 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, Annelies.
    Bij al die mooie herfstkleuren moet ik ook denken aan kaarsjes en gezellig bij het haardvuur zitten. Zeker omdat het hier in Limburg op dit moment regent.

    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello,
    the mood increases these dreamlike pictures of your Deko in your wonderful home in an autumnal time.
    I love it... thank you!!!!!!
    A good night wishes you,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gele frambozen..? Nooit gezien, zijn die net zo lekker als de rode variant, daar ben ik gek op! En ja ook ik geef als zomermens nu toch toe dat de herfst eraan komt, maar wat heb ik nog van die ene warme dag deze week genoten! Dat was een soort bewust afscheid.. Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good morning,
    I really like the colors of these pics!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, geef mij ook maar de herfst met zijn mooie kleuren en alles wat er bij hoort. Wat een prachtig, rijk patroon heeft die schaal op de foto! Er gaat niks boven een mooi stuk servies (of bijna dan... :D).
    Goedenacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's van leuke en lekkere dingen in het leven. En we moeten er allemaal aan geloven of we willen of niet, De herfst is echt in aantocht. Maar we kunnen nog genoeg mooie dagen krijgen.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,

    Dank je voor je reaktie op mijn blog, vind ik heleeeemaaaal niet erg hoor :o)

    Prachtig eind zomertafereel heb je op tafel, toevallig heb ik besloten vanochtend om pruimentaart te maken. Daar zijn we hier allemaal gek op, op taart.

    Wens je een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. superbes photos j'attends avec hâte l'automne saison subliminale pour moi.
    à bientôt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herfst is mijn lievelings siezoen ook. Ik hou van de koele dagen. Soms een echt regen dag om lekker in huis te blijven met een vuurtje. De geuren in de buitenlucht en het dragen van sjaaltjes in de kou. Ik hou van de langere avonden. Ik hou van herfst. :-) Je fotos zijn prachtig en geven aan wat jeweltjes de natuur onz geeft in dit jaargetijde.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    P.S. ~ Ik ken het gevoel dat je beschreef...soms gaat een dag te snel aan onz voorbij met alle gewone dingen. Ik probeer ook wat langzamer te leven en echt genieten van de moment. Maar dat is niet makelijk met twee kleine jongens denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sinds dit weekend is het nu ook hier herfst. En ik vind het zalig! ;)
    En die gele frambozen had ik ook nog nooit gezien. Zo leer je toch elke dag wat in blogland!
    Ik ga meteen morgen even op zoek naar wat lampionnetjes......alhoewel ik ze dan wel heeeel hoog op een kast moet zetten waarschijnlijk. Onze nieuwe huisgenote zie ik al helemaal happy worden van zulke leuke oranje bolletjes. Die overleven de eerste dag niet eens. :)
    ♥ Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. j'adore aussi l'automne!
    merci de tes gentils mots
    bonne semaine

    manon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. .... wonderful autumn impressions. Yes, autumn is also my favorite season... the atmosphere and the smell in the garden, the faded colors of the flowers and the spectacular color of the leaves...
    Have a great day and enjoy the days of autumn...
    Warm Greetings
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik geniet meer van het voorjaar dan van de herfst, maar de herfstkleuren vind ik dan weer wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. de herfst is ook mijn favoriet
    al die prachtige kleuren, vooral als je in de bossen wandeld!
    mooie foto's heb je geplaatst, echt een herstsfeer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige herfstplaatjes!!!!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog heerlijk even nagenieten van het mooie nazomer weer, en genieten van de langzaamaan veranderende natuur, met zijn bonte kleurenpracht, heerlijk, het is bijna HERFST !
    mooie foto's heb je er weer van gemaakt!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. J'aime l'automne, c'est moi aussi ma saison préférée, je la trouve généreuse, c'est l'ultime sursaut de la nature avant l'enormissement de l'hiver et j'adore... tes photos sont superbes, ce petit bougeoir est magnifique... il ressemble au travail de Monique de Rêve d'argile.. belle journée !

    BeantwoordenVerwijderen