zaterdag 24 oktober 2009

Onze logeerkamer




Vanavond blijven vrienden slapen. De logeerkamer is klaar, ik hoop dat ze van een goede nachtrust zullen kunnen genieten...


Toen we hier kwamen wonen, was het de bedoeling dat dit onze slaapkamer zou worden. Maar toen ik het oude behang van de muur haalde, kwam niet alleen het behang los, ook alles wat eraan vast zat kwam los! Toen hebben we besloten om in de voorste kamer gaan slapen. Als oplossing voor de slechte muur - zodat niet de hele muur tot op de bakstenen moest afgekapt worden - hebben we dan een houten frame aan de muur vastgemaakt en daaraan de met Toile de Jouy bedrukte stof vastgeniet.



Ce soir on a des amis qui vont passer la nuit chez nous. Notre chambre d'amis est à leur disposition, j'espère qu'ils vont passer une bonne nuit...

Quand nous nous sommes installés ici, nous avions l'intention de dormir dans cette chambre. Mais quand je commençais a décoller le papier peint, même le plâtre se détachait! Alors nous avons décidé d'utiliser une autre chambre comme notre chambre à coucher. Comme solution pour le mauvais mur nous avons fixé un frame en bois et puis nous avons agrafé du tissue 'Toile de Jouy' là-dessus.




This evening we have friends staying in our guestroom. I hope they will enjoy a good night's rest...


When we moved in here, we wanted to use this room as the master bedroom. But when I removed the old wallcovering, everything came down with it! We decided to change one of the front rooms into the master bedroom. The solution for the bad wall - to avoid too much work - was a wooden frame fixed to the wall and then 'Toile de Jouy' tissue stapled onto the frame.




22 opmerkingen:

  1. En hebben jullie vrienden lekker geslapen?
    Lijkt mij wel zeg wat een kamer. Stil genieten denk ik. Mooi die stof. Wij hebben daar een quilt van. Vooral de rode stof blijf ik mooi vinden. Leuke dag nog groet van Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige logeerkamer! En wat een goed idee, die gespannen stof, ziet er chique uit! Ik mag aannemen dat je vrienden heerlijk geslapen hebben in deze met liefde gestylde logeerkamer! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een geweldige logeerkamer! Het bed met hemel OH my !! helemaal goed toch ;)Je vrienden hebben vast heerlijk geslapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke logeerkamer...aan sfeer zal het niet liggen, ik denk dat iedereen hier goed zal slapen..
    Tenzij ze niets willen missen van de mooie omgeving..
    Met zoveel liefde is alles neergezet.... super gastvrij..!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, daar wil ik ook wel een nachtje slapen hi hi! Dat ziet er erg goed uit!

    Fijne zondag nog!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo...wat een prachtige logeerkamer, ik wil ook wel eens logeren:-)

    mooi herfstplaatjes heb je geschoten!
    nog een fijne zondag, groetjes jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo, beautiful room for guests!
    Beautiful pictures and amazing decorations!
    Have a nice evening
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige logeerkamer, Annelies !
    Heel mooi gedecoreerd, de wekkers vind ik prachtig. Wie zou niet heerlijk slapen in zo'n mooie kamer !

    Zoete dromen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een fantastische kamer is het, dat kan ik alleen maar beamen. Maar die mooie ´hemel´ boven het bed was me nog nooit opgevallen, of is die nieuw gemaakt? Ik kan me enkel die zwarte kaarsenhouders links en rechts boven het bed op de muur voor de geest halen, maar zie ze hier niet meer? Haha, ik kan wel aannemen dat de Zweed misschien moet wijken voor een meer belle-époque-decor :D
    Veel plezier met jullie gasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou zeg, ik zou geen oog dicht doen op de logeerkamer, veel te leuk om rond te kijken hihi
    jullie vrienden hebben vast heerlijk geslapen in zo'n mooie kamer, en je spulletjes allemaal zo mooi gedecoreerd, PRachtig !!!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kamer! Die zou je bijna kunnen verhuren, denk dat er grif voor betaald word ;-)
    En ik zou ook liever steeds rondkijken dan slapen denk ik.

    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kamer, wat zal dat een heerlijk gevoel geven als je daarin logeren mag. Prachtig met het toile de jouybehang en mooi gedecoreerd. Dat oude bonbondoosje vind ik helemaal geweldig.
    Ik heb genoten van je post.
    Fijne week.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woh wat een schitterende kamer...daar willen we allemaal wel logeren denk ik zomaar...
    Dat chocoladedoosje op bed vindt ik ook helemaal leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trés Jolie Chambre... J'adore tout ces petits détails...
    Bises

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,
    euer Schlafzimmer ist ein Traum.
    Ich meine ich befinde mich in einem Schloß.
    Was für himmlische Sachen und Details du dekoriert hast......wauuuuuuu ich bin nur so begeistert.
    Muß mir gleich nochmals alles ansehen..komme aus dem Schwärmen gar nicht mehr raus:o)))
    Ganz liebe Grüße sendet dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ta maison est un reve!!! J'adore!!!
    Amitìe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Perfecte oplossing voor het probleem muur maar ook een mooie. Die logeerkamer is zo mooi dat je gasten zijn gewoon voor altijd willen blijven.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I think your guest will be thrilled!

    The bedrom is fit for a king. Just georgeous!

    Have a nice weekend!

    Hugs

    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Quelle romantique et accueillante chambre d'amis !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kamer en heerlijke foto's.

    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen