zaterdag 21 november 2009

Herfstkleuren



Dit jaar hebben we een overvloed aan herfstfruit. De mispels zijn rijp, de kweeperen zijn geplukt en sieren ons huis met hun geur en hun prachtige barokke vormen. Ook de kleine sierappeltjes zorgen voor een vrolijke herfstkleur.



Cette année-ci nous avons pas mal de fruits d'automne. Les nèfles sont mûres, les coings sont ceuillis et ornent la maison avec leur parfum et leur forme baroque et somptueuse. Les petites pommes décoratives aussi donnent une touche de couleur automnale et joyeuse .



This year we have a lot of autumn fruit. Medlars are ripe, quinces are picked and embellish the house with their perfume and their wonderful baroque shape. The tiny decorative apples give also a cheerful autumnal colour touch.


25 opmerkingen:

  1. Mooi al dat herfst fruit. Je kan er zoveel leuks mee doen. Ik weet nog dat ik vroeger mispels at, ik zou nu niet meer weten hoe ze smaken, eet jij ze ook ? De Malus appeltjes hangen hier ook nog steeds aan de boom te pronken met haar mooie kleurtjes...
    Prachtige foto's heb je er van gemaakt !!

    Fijne avond
    ♥ Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat herfstfruit...wij hebben een mispelboom, maar doen eigenlijk nooit wat met de vruchten. Naar mijn gevoel rotten ze ook best snel als ze van de boom gevallen zijn, maar misschien ben ik dan ook wel te laat. Zal het eens opzoeken op internet!

    Fijne avond!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie herfstkleuren, Annelies !
    Ik heb ooit zelfgemaakte mispelconfituur geproefd en ik vond die heel lekker.

    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's.
    Het lijken wel schilderijen met stilleventjes.

    Fijne herfst, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi herfstfruit. En die schaal met dat blauw ook heel mooi.
    Leuke stillevens heb je gemaakt.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Georgeous pictures!

    Have a nice sunday!

    Hugs

    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alleen de namen al....mispels en kweeperen. Klinkt zo gezellig ouderwets. Is het erg als ik schrijf dat ik niet zou weten hoe ze smaken? Ik ben toch echt een stadsmens ben ik bang. Maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig. Misschien dat ik ze hier in Potsdam wel kan vinden....ze houden hier enorm van seizoensfruit.
    Ik ga mijn best doen ....want nu wil ik ook weten hoe lekker ze ruiken. ;)
    Een hele gezellige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mispels ken ik eigenlijk helemaal niet,wist ook niet dat je die kan eten. maar het is wel een mooie vrucht om te zien. de malusappeltjes krijg ik meestal van mijn schoonzus en ben daar ook altijd heel erg blij mee, want als je ze moet kopen in de winkel zijn ze best wel duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful and colorful posting. I can just smell the quince.

    Marjorie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kweeperen... ik heb er nooit van gehoord...ze zien er wel erg mooi uit.
    Kun je die ook eten..?
    Mooie foto's heb je er weer van gemaakt.
    Fijne zondag.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi hé die hertfst kleuren??
    ik geniet volop...herfst is voor mij favoriet!!!

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's weer. Een vriendin van mijn had pas een kweeperentaart gemaakt. Erg lekker moet ik zeggen. Mispels ken ik wel maar heb ze nog nooit gegeten. En van de appeltjes maak ik meestal kransen.
    Groetjes en nog een fijne zondag.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Annelies, wat een prachtige stillevens met het fruit. Ik heb eigenlijk nog nooit kweepeer gegeten, het is volgens mij al een heel oud ras?
    Ook Mispels daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het fruit ziet er wel bijzonder uit. Leuk ook de kleine appeltjes, ik heb daar ook weleens een krans van gemaakt, ze zijn heel leuk voor decoratie.
    Ik heb genoten van je mooie herfstpost.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kweeperen! Dat is toch echt een ouderwets (ik bedoel het positief) fruitsoort. Ze zien er smakelijk uit.
    Mooie foto's!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful compositions! Your fruits and books photo is my favorite! I hope you have a good week ahead! Take care, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Good morning,
    oh I love quinces... above all the marvellous smell them in the house spread.
    Completely lots of love and a nice day wishes you,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bonjour, vos photos sont magnifique! J'adore Quince, agréablement parfumée....
    Belle journée
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dear Annelies,
    your autumn photos are really beautiful... and the quinces have a wonderful perfume, I agree with you! To your question, it is not so difficult to make Makarons by yourself, it seems to be more difficult than it is.
    Many Hugs Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Onze goede vriend :) zette zijn tanden in een kweepeer en keek nogal raar, haha! Hij kende dat fruit niet eens en dacht dat het een Belgische appel was :D
    Je appels zijn allemaal verwerkt in moes met citroen en dat viel bij iedereen in de smaak! Die motieven en kleuren van je servies zijn toch echt wel prachtig!
    Tot gauw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je découvre ce blog et je suis éblouie : les photos sont magnifiques, tout est raffiné, les balades, les adresses, la déco, tout est sublime ! merci !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Thanks for your comment!

    We do have daylight about 7 hours a day but the light is not very strong. It is kind of depressing not seeing much daylight during the winter but on the other side...During the summertime the sun never sets!

    At least when the snow comes it brightens up the darkness a little bit!


    I whish you a cousy first of advent!

    Hugs

    Flisan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Coucou je viens voir si tu as installée tes étoiles!!! super elles sont superbes, comme tes photos d'ailleurs qui sont splendides !
    Bisous Domi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hé zeg, die rode sterretjes zijn inderdaad leuk!! :D
    Ik kwam ze even testen, haha.
    De kinderen zijn al volop bezig met gips-figuurtjes te maken in de gipsmallen die ik deze morgen meegenomen had. Het was me trouwens helemaal uit het hoofd geschoten dat het vandaag de 1e Advent is... moeten we toch maar eens aan de deco beginnen :)
    Groetjes en dank voor het uitstapje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ces coings doivent embaumer ta maison, ils sont magnifiques...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I also really, really love the way red stardust rains down on the page as I move my mouse over your blog. How did you get it to do that? I love the happy, magical effect.

    BeantwoordenVerwijderen