dinsdag 1 december 2009

Beethoven




Deze kleine buste van Beethoven vond ik deze zomer op een rommelmarkt. Hij ziet er wat verweerd uit, maar voor mij maken deze ouderdomssporen net het verschil. Had hij er beter uitgezien, dan had ik hem waarschijnlijk zelfs niet eens opgemerkt. Sedertdien siert hij onze woonkamer, en ook al kijkt hij heel streng, ik geniet telkens weer van de volmaakte onvolmaaktheid van dit beeldje.


Cet été j'ai trouvé ce petit buste de Beethoven sur une brocante. Il a l'air un peu altérée, mais pour moi cettes traces de vieillesse font juste cette différence. S'il n'avait pas eu cette patine, je pense que je ne l'aurais même pas remarqué. Depuis ce jour-là il surveille notre séjour avec son regard sévère, et chaque fois que je rentre je savoure l'imperfection parfaite de ce buste.


I've found this small Beethoven bust on a fleamarket this summer. He looks a bit wheathered, but to me these marks make just that small difference. I think that I wouldn't even have spotted him if he looked better. Since then he embellishes our living room, and although his stern face, I keep enjoying the perfect imperfection of my bust.


25 opmerkingen:

  1. Ik snap helemaal wat je bedoeld. Je ziet vaak genoeg een Beethoven buste maar ik zou die ook niet meenemen. Vaak zijn ze of zwart of wit en ook nog eens nieuw.
    Maar die van jou is wel heel speciaal. De kleuren van zijn jas, het vergrijsde en verweerde. Echt een prachtbeeld!
    ♥ Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De buste is inderdaad erg mooi, ik vind dat je er prachtige foto's (met muziekstukken) van hebt gemaakt!

    Hoe heb je trouwens de sterren achter je cursormuis aan gekregen? Ik ben er al meerdere keren mee bezig geweest maar vond wat ik moest doen niet voor mij weggelegd als leek ... was bang dat ik mijn blog kwijt zou raken hi hi! Vind de sterretjes nl. erg grappig!

    Ik heb mijn vorige reactie verwijderd, want hij werd ongewenst vertaald, waardoor er zelfs gesproken werd over "prei". Ik hoop dat het nu wel goed gaat!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je Beethoven echt prachtrig zo, ik hou ook erg van dat verweerde, als deze nieuw zou zijn dan zou ik er voorbij zijn gelopen. Wat heb je er ook prachtige foto`s van gemaakt!

    groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een erg mooie vondst. De meeste beelden hebben inderdaad de foute kleuren, maar deze verweerde tinten zijn echt prachtig. Met vriendelijke groeten,anne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie foto's!!!!

    erg leuk die beethoven, veel mooier als zo'n strak glanzende....

    lekker genieten..
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beethoven mag blij zijn met deze hommage! Mooi in beeld gebracht en heel poëtisch verwoord... wat wil die man nog meer? :D
    Een mooi beeldje inderdaad, maar ook een prachtige compositie met die takken en andere accessoires erbij; het lijkt trouwens net of het decor in de sneeuw staat :)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De buste is heel mooi, de verweerde look geeft er juist de charmes aan. Je foto's zijn prachtig, ze geven zo'n heerlijke sfeer weer met de hangertjes van muziekblad en de sierappeltjes, heerlijk.
    Een hele fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bonjour, votre buste de Beethoven est un charmant!!! Vos photos sont joliment arrangé!
    Tout est très beau! Vous avez toute mon admiration!!!
    Belle journée
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je Beethoven erg mooi. En ik houd ook van dat verweerde, dus weet precies wat je bedoelt. Mooie foto's heb je gemaakt.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb even genoten van je prachtige foto's
    Fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mozart kijkt altijd zo boos hè?! Toch heb je helemaal gelijk, z'n verweerde beeld heeft een geweldige uitstraling! Mooi zo in de 'sneeuw'.
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Genieten van de volmaakte onvolmaaktheid, goed gezegd, Annelies. Mooie foto's !
    Tof die sterretjes op je blog, ik had ze een paar maanden terug ook geïnstalleerd, maar toen werkten mijn klok en filmpjes niet meer.

    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. C'est vrai qu'il est BEAU ce buste! Et une magnifique ambiance...
    Bises.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind dat je er echt geweldig mooie foto;s van hebt gemaakt! Beethoven is een van mijn favoriete componisten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful pictures. The Beethoven bust is perfect. So beautiful the tattered look. You were so right to take him home with you... hearty greetings, Mira!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Guten Morgen,
    deine Bilder sind wieder mal himmlisch.....tolle Zusammenstellung die Notenblätter mit Äpfelchen und natürlich Beethoven.
    Einen wunderbaren 2.Advent wünscht dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie buste is dat en zo mooi verweerd, helemaal goed! prachtige foto's heb je er ook weer van gemaakt.
    Ja hoor, Guusje is inmiddels al 1 week hier en we hebben de handen vol aan haar.
    Om foto's te bewerken gebruik ik het programma Photofiltre, dat is vrij eenvoudig en heeft best veel mogelijkheden. dit kan je gratis downloaden. Gimp kan je ook gratis downloaden, die heeft wel meer mogelijkheden, maar is ook weer ingewikkelder.
    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig mooi verweerd beeld, het maakt een wereld van verschil net wat jij ook opschrijft!

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. très belle composition avec ce très beau buste, très romantique.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deine Bilder sind wieder einzigartig! Wie gut, dass Du die Bethoven Büste nach Hause mitgenommen hast. Auch wenn er ein wenig streng schaut, es ist eine gelungene Dekoration zusammen mit dem Buch und die Noten! Wunderschön!

    Wünsche Dir einen herrlichen Tag!
    Liebe Grüße
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dear Annelies,
    thank you for your lovely comment...
    Your Bethoven is just wonderful.... and the colors of the decorations around are stunning.
    Have a cosy week
    ~ Bine ~

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooohhh love Beethoven and the atmosphere that you have created!!!Wonderful colours!!!!
    Have a nice evening

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Your Beethoven is completely wonderful. And oh how much I love your photography. Your interiors are incredible.

    BeantwoordenVerwijderen