vrijdag 19 februari 2010

Tulpen



Nu de sneeuwklokjes hun kopje vrolijk boven de grond uitsteken en de knoppen van de magnolia alsmaar voller worden vond ik het tijd om de wintersfeer wat te bannen en een beetje lente in huis te halen met een bosje felrode tulpen. Maar waar zal ik ze nu laten? In de logeerkamer? Mooi, maar dan kan ik er niet elk moment van de dag van genieten. Misschien in de badkamer? Ook goed, maar te warm waardoor ze niet lang zullen blijven. De woonkamer is waarschijnlijk de beste plaats, daar zal ik er wel het meest van kunnen genieten...

With snowdrops pushing their heads through the cold and wet soil and magnolia buds getting thicker I wanted to ban wintertime a little from the house and bring in a bit of spring feeling with a bunch of red tulips. But where shall I put them? In the guest room? I can't fully enjoy them. Maybe the bathroom? Probably too hot... The living room is probably the best spot where I can fully enjoy these flowers...



19 opmerkingen:

  1. Que c'est beau chez toi.! les premières tulipes illuminent cette mise en scène ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, je tulpen! Met het sombere weer buiten moeten we de vrolijkheid zelf binnen neer zetten en dat is jou goed gelukt!

    Fijn weekend!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze staan prachtig op je mooie kastje en dat stoeltje ernaast, wat een plaatje.
    Van zo'n vrolijke kleur word je warm van binnen.

    Gezellig weekend,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bonsoir ma chére Annelies, Vos tulipes décors sont magnifiques!!! Savon sac Figaro est merveilleux!!!
    Belle soirée et belle week-end
    Bisous du coeur
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tulpen, Annelies !
    Spijtig dat ze maar een korte tijd mooi blijven, maar ik kan er ook zo van genieten.
    Prachtige foto's als altijd.

    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. My all time favourites, tulpen. Ben altijd blij als ik ze weer in de winkel ziet, ik heb de afgelopen maanden dan ook al heel wat bosjes "versleten".
    Fijn weekend! Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest eerst echt even goed kijken naar je foto's hoor want ik dacht hebben die nou een bidet in de huiskamer staan????
    Maar je bent natuurlijk eerst met je bos het hele huis doorgegaan en toen belandde ze uiteindelijk dus in de huiskamer waar ze ook prachtig staan. Mooi Fleurig!

    Groetjes van (een blonde)
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Totally love the red tulips! I always put them somewhere where I can see them right away.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi deze tulpen.
    Heb je er nu heel het huis mee door gelopen???
    Lachen en heeeel herkenbaar.
    Ze staan heel mooi zo en idd GENIETEN..
    Gr Cobi

    PS. ik geniet van je geurzakje ♥
    Ik heb nog een onbescheiden vraag;
    Waar heb je de mooie stempel pour vous en de eifeltoren stempel vandaan, via internet?
    Ik hoor t graag.
    Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Annelies, prachtig je tulpen, wat is dat genieten hè. Wat heb je een prachtige badkamer met een heuse schouw, prachtig is die.
    Ik heb genoten van je sfeervolle huis.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die prachtige tulpen. En dat kastje van de onderste foto is ook erg mooi.

    Leuk en een fijn weekend,
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk die tulpen, hier staan ze sinds vandaag ook weer, alvast een klein beetje voorjaar!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de jolies tulipes. Je dois en trouver de belles pour les peindre dés que le printemps sera là.
    I love Smilla too.
    Christian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaawww such wonderful post!!!! The red tulips give such a wonderful taste of spring!
    Have a nice sunday

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, ik hou van tulpen. Zodra mijn schilderklussen in de woonkamer klaar zijn, komt er ook een mooie bos in huis. Persoonlijk houd ik erg van ivoorkleurige papegaaitulpen! Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie tulpen Annelies. Lente is echt aangebroken. Ik heb eindelijk mijn potten met bollen in de tuin weer gezet. Nu even geduld tot dat ze ga bloien.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Just found your blog and spent a long time looking at all the pages, I love it, you have very beautiful pictures so I will come back with pleasure, amitié Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. LOVE THEM AND YOU PHOTOS TOO!
    HAPPY WK,
    ROSA

    BeantwoordenVerwijderen