dinsdag 2 maart 2010

Mijn favoriete kopje



Naar aanleiding van Mira's give away vinden jullie hier foto's van mijn favoriete kopje. Het is van het alom gekende merk Boch Frères (La Louvière), op en top Belgisch en al altijd razend populair, maar helaas vergane glorie: het bedrijf ging vorig jaar over kop. Zowel de kleur als het ribbeltje spreken me erg aan, het straalt een eenvoudige en landelijke sfeer uit. Ook het kleine bloemetje binnenin het kopje kijkt je altijd vrolijk aan als je je koffie op hebt! Ik kon zelfs ooit eens een mal waarin het kopje gezet werd wanneer de kleur werd aangebracht op de kop tikken. Al jarenlang zoeken we op rommelmarkten verschillende stukken bij elkaar, en ondertussen bezitten we toch al heel wat. Het servies bevat eindeloos veel verschillende onderdelen, waarschijnlijk dankzij zijn populariteit (zelfs op het moment dat het bedrijf failliet ging was het nog steeds een bestseller en kon je nog vele stukken nieuw kopen).

As a result of Mira's give away you see pictures of my favourite cup. It's made by the famous factory Boch Frères, as Belgian as it can be, but lost glory: the factory went broke last year. The colour as well as the ribs appeal to me, it radiates a simple and rustic feeling. The tiny flower inside the cup smiling at you when you've finished your coffee charms me also. Once I even found a mould where they put the cup in for colouring. For years and years we've been searching for different pieces, and in the meantime we've found a lot. The service contains an infinitely amount of different pieces, most probably due to its popularity (even at the moment that the company went broke you could buy a lot of pieces brandnew).



21 opmerkingen:

  1. Mooie plaatjes van je favoriete kopje en zo bijzonder dat je die mal erbij hebt!! dat is echt een leuk item om te hebben..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. My dear Annelies, of course you can, it is still the 2nd of march! Thank you for such wonderful pictures and participating at my giveaway. Isn't a cup something beautiful and harmonic? I adore cups and it is so fun to have a look at all these gorgeous little treasures... wish you a nice evening, Love Mira!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik merk wel dat ik totaal geen verstand van serviezen heb, maar hier heb ik weer wat bijgeleerd! Wat leuk dat je tegen een mal aangelopen bent, dat is toch wel bijzonder om bij je verzameling te voegen!

    Slaap lekker! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love your cup! It is charming and my favorite color too! :) Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi servies zeg! En inderdaad heel erg bijzonder dat je de mal tegen het lijf bent gelopen! Maak het net even wat specialer nietwaar? Geniet ervan hoor!

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer toch hoe degelijke Belgische bedrijven langzaam uit de markt verdwijnen. Jouw "oldtimmer" is prachtig. Met vriendelijke groeten, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a lovely cup, I have never seen one like it...the color and design is so pretty! Thank you for sharing your faborite cup with us :) Rose

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Annelies, wat een mooi servies, prachtig die kleine details waar ik ook zo van hou, zoals de bloem in het kopje en wat bijzonder dat je er ook een mal van heb. Wat jammer en voor mij niet te begrijpen dat wanneer een servies zo'n succes is dan toch de fabriek failliet gaat. Maar jij kan zo te lezen nog wel even doorverzamelen.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super zeg die mal, het kopje is ook helemaal mijn smaak, hou sowieso veel van wit met blauw.
    Leuk blog,
    groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Coucou ma chere Annelies, J'adore cette tasse!!! Magnifique!!!
    Merci pour ton passage chez moi!!!!
    Bises et amitìe.
    Bonne dimanche.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie verzameling, Annelies !
    En fijn dat je ook nog die mal gevonden hebt.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw, mooi blog. Ik ga je volgen hoor.
    Hartelijke groeten,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. J'aime venir chez toi
    pour admirer tes photos
    superbes !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. J'avais vu cette belle idée de montrer sa tasse favorie....et j'aime bien la tienne..! Elle est superbe et intemporelle !
    Bises, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. That is such a pretty cup, and I love the ridges on it. Very different.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik ben niet zo van de serviezen en heb het liefst ales van stevig wit aardewerk. maar van deze kommetjes heb ik er toevallig wel een stel van die hele kleine... gekregen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. j'aime beaucoup aussi ce service de table

    Sont vos photographies très belles

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige favoriete thee kopje Annelies. Ik vind het jammer dat veel oer oude bedrijven sluiten hun deuren. Er wordt weinig meer waarde op mooi dingen gedaan van jonje mensen maar ik ben van overtuigd dat het tijd zou op den duur keren. Somige dingen zou over 10 jaar of zo terug komen.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige site heb je
    Geweldige slaapkamer
    Daar kun je toch alleen maar in en van dromen!!
    Nou ik wil nog veel meer van je zien hoor dus ik ga je volgen,
    een heel fijn weekend Yolanda
    Kom ook eens bij mij achterom

    BeantwoordenVerwijderen
  20. J'espère que tu as passé un Bon week end ......
    Moi je me promene parmis tes artricles où je passe comme à l'habitude un super moment.......
    Bizzz



    Bizzz
    LOrent

    LOrent

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I wish you a happy and blessed Easter!!xxx Gypsy Purple

    BeantwoordenVerwijderen