dinsdag 13 april 2010

Lente in Italië... en thuis





De eerste week van de paasvakantie brachten we door in Italië. De lente staat er al een hele stap verder dan hier, maar eens terug thuis zagen we gelukkig dat ook hier de fruitbomen hun bloesems opengegooid hebben. Enkele takjes hier en daar brengen de lente -letterlijk- in huis.


We've spent the first week of the Easter holidays in Italy. Orchards were flowering already, but now our trees are also in full bloom. Some twigs are decorating the house now, they are bringing springtime inside our house.

Padova

Zicht vanuit onze B&B - View on the garden of our B&B


Venetië

Burano


Comacchio


En onze kip heeft haar taak volbracht: we hebben er één kuikentje bij! Is het geen schatje?

Mission accomplished for our chicken: we have a new peeper! Isn't it a cute little one?

18 opmerkingen:

  1. Bonsoir ma chére Annelies, Vos photos de l'Italie sont trés belles!!! Petit poulet est trés mignon:)) Vos photos de fleurs sont magnifique!!
    Belle soirée et semaine plein de soleil:)
    Bisous Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat heeft al meer kleur daar in Italie dan toen wij er waren. (Eind februari begin maart) Wat is het toch een heerlijk landen in Venetie hebben we een paar dagen doorgebracht. Zalig een stad om verliefd op te worden en verliefd te zijn natuurlijk. Dank je dat ik nog een keer kon genieten. Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's Annelies, wat zullen jullie het heerlijk gehad hebben
    en wat een schattige gezinsuitbreiding zeg, echt een scheetje
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Italie is mijn favoriete vakantieland, heerlijk dat je daar naar toe geweest bent zeg! Gelukkig mogen wij ook nog een keer dit jaar hi hi!

    En dat kuikentje...wat een fotogeniek exemplaar, een schatje!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van Italië, Annelies !
    Echt lente met de bloesems.
    En die lieve kip heeft een kuikentje, hoe schattig !
    Dat doet me denken aan vroeger, ik had een witte eend en zij had ook één klein eendje, echt mooi om te zien.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello!
    This pictures are so very beautiful!
    I like them very mutch!
    I hope your week be nice!
    many hugs to you!
    kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Really beautiful photos! Thanks for sharing!
    Federica
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bella Italia! Mooie plaatjes hoor en wat een heerlijk uitzicht vanuit de B&B! En idd hier begint ook inmiddels alles uit te lopen en staan de fruitbomen in volle bloesem. Prachtig.
    Geniet ervan,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie plaatjes uit Italië. En gelukkig is het hier ook niet slecht. Mooi is die bloesem overal hé. Ik kan er ook zo van genieten.

    groeten Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he? Italie.

    Ik ben ook naar Venetie geweest, ik vond het geweldig.
    Alle plaatsjes langs het Gardameer zijn super fijn, maar zuid-Italie aan de kust bij Sorrento, is ook geweldig.
    Ik ben een echte fan van Italie.
    De wijn, het eten, de zon, de citrusbomen en olijfgaarden.

    Je foto's zijn prachtig.
    Ik draaf er helemaal van door, haha.
    Heel fijn dat je het zo goed hebt gehad in Italie.

    Groeten, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n week Italië! En dan bij thuiskomst zulke mooie foto's maken van bloesem en het kuiken.. ik geniet!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sorry voor mijn late reactie. Ik geniet écht van je foto's ... Italië blijft bekoren (Kreta voor mij natuurlijk ook), maar "le ciel Flamand" daar kijk ik altijd naar uit. Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Seeing those photos really makes me want to save even more for a trip there! Your little peeper is cute! We have not let ours set although I will probably raise one batch soon.
    By the way that must have been a beautiful B&B!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. belle photos chez toi aussi!

    merci de ton passage chez moi.

    bon weekend

    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er uit als een perfecte vakantie!
    Ik ben al vaak naar Italie geweest maar nog nooit naar Venetie. Het staat op de verlanglijst maar na deze foto´s kriebelt het weer.
    En aaawh...kuikentje! Daar wordt een mens toch ook helemaal vrolijk van. ;-)))
    Een heel fijn weekend, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Huhh?? Ik was net op de site van Villa Extra en zag daar het icoontje van je blog met blauwe druifjes in de foto... Die foto had ik nog niet gezien en nu ontdek ik hier dat je al op de 13e een nieuwe post had geschreven!!? Hoewel we beiden in België zitten, krijg ik nooit gelijk een update van jou op mijn eigen blog, terwijl buitenlanders wel altijd direct bovenaan staan. Nou ja...
    Mooie foto´s van een duidelijk geslaagde vakantie! Burano lijkt me een vrolijke, kleurrijke stad (of is het een dorp?); toffe gevels :)
    Prachtig, die tere bloemetjes op de eerste foto´s!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Such beautiful pictures of Italy!!!! Tank you for sharing!!!!
    Your flowers are so beautiful!!!!
    Have a nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schattig kuikentje! en wat een mooie foto's!

    Fijne dag,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen