vrijdag 7 mei 2010

Lenteboeketje




Ondanks de kou komen de lentebloemen toch tevoorschijn. De meiklokjes verspreiden nu pas hun heerlijk parfum, de clematis opent voorzichtig enkele tere bloemetjes (er zit trouwens een lijsternest verscholen in wat straks een waterval van zachtroze bloemen wordt, mama lijster keek me wantrouwig aan toen ik enkele bloemen plukte) en de seringen geven met hun vele trossen de tuin wat kleur.



In spite of the cold wheather the spring flowers appear in our garden. The fragrance of the lily-of-the-valley fills the room, the clematis opens carefully some tender litttle flowers (there's a trush nest hidden in what will bloom like a waterfall of soft pink flowers, mummy trush looked at me with suspicion when I picked some flowers) and the lilacs give our garden more colour.



25 opmerkingen:

  1. Bonsoir ma chére Annelies, Vos photos sont trés tendres et romantiques!!!
    Belles porcelaines et peinture avec belle dame à ombrelle!!
    Belle soirée et trés belle week-end plein de soleil
    Bisous Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze toch teer hé die eerste bloemen ik ben ook al met het fototoestel in de weer geweest.
    Lelietjes der dalen is mijn lieveling wat zijn ze mooi!
    Ik wens je een heel fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lelietje der Dalen was mijn moeders favoriete bloem en ik heb er gelukkig heel wat in mn tuin. Morgen ook maar even wat knippen, zo lief in een klein vaasje ♥

    Fijn weekend met hopelijk wqarmer weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ruik zo heerlijk in de tuin, al die voorjaars bloemen. Lelietjes der dalen heb ik gisteren ook afgeknipt en staan heerlijk te ruiken in een vaasje, overal waar je loopt ruik je ze...
    Geniet van je mooie boeketje net als het weekend ☼
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief lenteboeketje, Annelies !
    Mooie combinatie met de vogels en vlinders op het servies en de dame met de paraplu is prachtig !
    Ik hoop dat het snel wat warmer en zonniger wordt.
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dit boeket met de delicate kleuren. Prettig weekend, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hé die mooie voorjaars bloemen. Ik kan zoiezo genieten van de lente, al dat jonge groen en de vogeltjes. Je trouwens een mooie sauciere erbij staan!!

    Fijn weekend!!
    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig he, het werk van moeder natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi lenteboeketje! Heerlijk genieten. Fijn weekend,
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, ik kan ze bijna ruiken... groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige boeketjes, daar kun je echt van genieten!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Annelies, wat een heerlijke Lentesfeer heb je hier gecreëerd. Wat een lief boeketje. Ik had ook een merelpaartje, die druk bezig waren een nestje te bouwen in de klimhortensia, maar omdat dit vlakbij de tuindeuren en het zitje is, heb ik hun ijver verstoord en er belletjes opgehangen zodat ze nu een ander plekje hebben gevonden. Ik was bang dat wanneer ik straks in de tuin zit ze niet meer naar hun nestje durfden.
    Fijn weekend.
    lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo Annelies,
    wat een heerlijk fris lenteboeketje , om vrolijk van te worden gewoon.
    Die vrouwenafbeelding met de bloemetjes erop is ook erg mooi en alles weer zo mooi gefotograveerd ook.
    Nou , ik wens je nog een heel fijn weekend verder , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De lente spat er van af, wat een simpel maar oo...zo mooi lente boeketje, leuk dat je dat zo uit je eigen tuintje kan halen.

    fijn weekend,
    groetjes Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo, what beautiful dishes you have! Lovely photos!
    Have a nice sunday,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dear Annelies,
    this is the right way to enjoy springtime, to pick wonderful scented flowers in your home, even so lovley in the old saucier. Hope you will have a warm spring week.
    Warm hugs
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja ik ruik ze wat een mooie fleurig boeket.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhhh dina bilder är så oerhört mycket vackert!
    Och jag älskar det här colur!
    Hoppas du vecka vara trevligt!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sååå Vackra foton på alla blommor
    Ellinors Hus

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor je bezoekje. Jammer dat de ciel flamand zo grijs is. Hier hebben we prachtig blauwe luchten, maar het is véél te warm voor de tijd van het jaar. Jammer, want de natuur kon best nog wat regen verdragen na de droogte van de winter. A bientôt, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb maar een woord..

    Zwijmel.

    Wens je hele fijne dagen, groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk toch als je weer van die mooie boeketjes kunt plukken in je eigen tuin!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Er groeien heel wat meer verschillende bloemen in je tuin dan hier in mijn kleine tuintje ;) Ik heb wel hele bossen sering afgeknipt voor de halve straat. Heerlijk in huis, want buiten zitten doen we nog niet echt onder die boompjes.

    Ik vond t leuk wat je op mijn blog schreef ;) dankjewel voor je lieve reacties altijd
    groetjes desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goedemorgen,

    Wat en prachtige boeketjes en heerlijk zo uit eigen tuin.
    Ik ben van de week ook een blog gestart en zo genietend in blogland kwam ik ook bij jouw blog uit. Mooie blog met leuke fotos. Ik ga je volgen en zeker tot een volgende keer.

    Fijne dag.
    Groetjes,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a bouquet of delicate colours, delicate flowers. Enchanting!

    BeantwoordenVerwijderen