zaterdag 19 juni 2010

Vlierbloemen, kersen en pioenrozen




Drukke tijden zijn weer aangebroken: het einde van het schooljaar is in zicht! Wanneer we op vakantie gaan staat nog niet vast, één ding is zeker: we gaan traditiegetrouw naar Frankrijk. Maar eerst wordt er nog volop confituur gemaakt, en dit jaar heb ik me ook nog eens aan de bereiding van vlierbloemensiroop gewaagd, een heerlijk verfrissende drank tijdens warme dagen (waar blijven die???). En eindelijk bloeien ook onze pioenrozen, een boeket siert met z'n geur en kleur nu de woonkamer.




School's almost out, these last days have been very busy. We're not sure when we'll go on holiday, but our destination will definitly be France - as usual. But first I have to make jam, and this year I ventured to prepare elderflower sirop, a delicious and refreshing drink on hot summer days (let's hope they will come soon, it's so cold over here...). And finally we have peonies flowering, they are decorating our livingroom now with their colour and their sweet perfume.





I'm sorry I 've been very absent these last weeks. I had a car accident, and I suffer from a severe whiplash. We had to look out for another car which has taken a lot of time... Luckily I was in the right but still...



37 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal heerlijk uit, ben je weer wat opgeknapt na het autoongeluk. Vervelend, want je kunt nog best een tijdje last houden van je nek.

    Hou je taai en een goed weekend, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh what a wonderful post about the Elderflower sirop! I'd LOVE to have your recipe... is that possible?

    I'm so sorry about your accident and hope you recover completely, and soon! The same happened to us a few years ago... very scary!
    xxxVicki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie flessen en potten heb je gemaakt om de siroop en de jam in te doen.
    Heerlijk dat jullie naar frankrijk gaan.
    Geniet er lekker van en ik hoop dat je verder zult opknappen na het autoongeluk.

    Heel veel stekte maar ook veel plezier en hele mooie fijne warme zomerdagen in Frankrijk.

    Groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS: The weather is colder than normal over here too.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annelies,
    spijtig te horen van je autoongeval, ik hoop dat je snel beter bent.
    Mooie foto's heb je weer, de kersenconfituur ziet er heerlijk uit !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige etiketten heb je op de fles met vlierbessensiroop en de pot met jam. Kan je mij vertellen waar je ze hebt gevonden? Ik ben al een tijdje op zoek naar mooi etiketten.

    Zelf heb ik ook vlierbessensiroop gemaakt, maak die ziet er lichter van kleur uit dan die van jou. De smaak viel mij ook een beetje tegen. Heb jij er misschien iets speciaals mee gedaan? Fijn weekend.

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat erg dat je een auto-ongeluk hebt gehad...dat roept bij mij meteen een naar gevoel op! Twaalf jaar geleden is het mij ook overkomen...op de snelweg van achteren aangereden door een vrachtauto, mijn auto was aan de achterkant compleet weggevaagd. Rug bont en blauw maar wat ik erger vond...het hele voorste deel van het melkgebit van mijn dochter was uit haar mond geslagen! Ze is nu 15, maar één voortand gaat het waarschijnlijk niet redden...we zijn er al jaren zoet mee! Maar goed, het had ook veel erger af kunnen lopen!

    Zorg goed voor jezelf, want als je je klachten niet serieus neemt, kun je er veel langer dan nodig last van houden!

    Je flesjes met siroop zien er prachtig uit...kunnen zo in een winkel! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maar zoeken waar dat staat van het auto ongeluk.....Dacht dat het gewoon een vertaling van de bovenste tekst was. Maar wat vervelend voor je, hoop dat je snel herstelt meid. En wel lekker die kersenjam.....

    fijn weekend, lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zul je geschrokken zijn van het auto ongeluk. Doe maar rustig aan, een wiplash is niet niks. Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk die flessen en potten is zeker wel een heel werk.
    Ziet er heel mooi uit allemaal,

    Groet
    stina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie post!!

    Prachtige flessen en etiketten, met heerlijke siroop en mooie potten jam. Hieronder staan ook al zulke mooie foto's met aardbeien!

    Ik wens je een voorspoedig hestel toe..wat zal je enorm geschrokken zijn. Wel zo snel mogelijk weer gaan rijden hoor?! Uit ervaring weet ik dat de schrik nog wel even blijft tijdens het rijden.Dat zal zijn tijd nodig hebben..

    Maar denk eerst maar even aan jezelf en geniet van het weekend.
    Volgende week beloofd het weer iets beter weer te worden. Vandaag lijkt het wel herfst!

    Ik heb genoten van al dit heerlijks!

    Lieve groejes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,
    Ik lees je verhalen al een tijdje maar ik ben wat je noemt een "stille genieter" en reageer dus niet zo snel.
    Maar nu heb ik toch een vraag:
    Een vriendin van mij is in september 25 jaar getrouwd. Ze geven een groot feest met de volgende dag een ontbijt voor alle gasten. Ik heb haar beloofd de jam te maken. Nu ben ik dus op zoek naar het perfecte etiket. En nu zie ik ze dus op jouw weblog!!!! Helemaal haar (en ook mijn) smaak. Mag ik je vragen hoe ik aan deze etiketten kan komen. Alvast heel erg bedankt en ik hoop nog lang van je verhalen en foto's te mogen genieten,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oe een whiplash..da's niet mooi, doe voorzichtig en rustig aan anders blijf je last houden! Je hebt wel weer prachtige foto's gemaakt, ik geniet ervan!
    o en vlierbessensiroop..heerlijk!!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie flessen heb je gemaakt...prachtig om kado te doen......
    En wat vervelend dat je een ongeluk hebt gehad...
    Doe maar voorzichtig aan....Sterkte..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het weer is even minder maar de foto's geven een heerlijke zomerse sfeer.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o wat maak jij toch prachtige foto's , ik word er helemaal stil van ...en dat kleine kuikentje...zoooo lief...liefs, sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi!! heb je het recept ook van de vlierbloezem siroop dat zou ik graag ook eens maken!!
    Fijn weekend Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhhhh so lovely!!!!!
    Nice buttle!!!
    And so nice photos!!!!!
    Have a nice Sunday!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat erg dat je een auto ongeluk heb gehad. Wat zal je geschrokken zijn! Ik hoop dat je goed zal herstellen.
    Ik geniet van je foto's echt prachtig zijn ze. En wat leuk dat je zelf die siroop maakt. Volgens mij staat er in de JDL ook recepten voor de vlierbloesem.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Annelies, wat een prachtige plaatjes. Ik zag laatst in de Seasons ook een heel artikel over Vlierbessen en de geneeskrachtige werking van deze plant.
    Wat naar dat je een auto ongeluk heb gehad, wat zal je zijn geschrokken lieve meis. Hopelijk hou je niet al te lang last van die wiphlash.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ich mag sehr gerne den Fliederblütensaft. Ich gebe ihn immer zur Tee. Viele Grüße

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hopelijk herstel je gauw van je whiplash. Verzorg je goed, want je kunt er jaren mee sukkelen. Maar, desondanks alles heb je weer schitterende foto's gemaakt!. Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Annelies!
    I´m so sorry to read about the accident! I hope you can get accurate help and become better soon!

    Lovely píctures you show us today!

    Take care and get well!!
    Big Hug!
    Iréne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Sorry to hear about your car accident. I love your pictures, they are charming and romantic

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, it looks so delicious on your blog! So beautiful photos!
    And I´m so sorry about your accident!
    Have a nice day,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooohhh, j'éspère que cet accident restra très vite qu'un mauvais souvenir et que tu retrouves une forme olympique !
    Bises

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve mensen, zou graag vlierbloesem jam maken.

    Hoe doe ik dat?

    Graag een mailtje lou-de-smedt@skynet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik kom toch nog even binnenspringen... :)
    Die siroop heeft een mooie, gouden kleur, prachtig! En ja, die etiketten en dan die jute afwerking, echt mooi. Info moet je best voor jezelf houden of tegen betaling doorspelen... :D
    Elk huis mag zijn keukengeheimen hebben en houden!!! Ik heb wel ooit een site gevonden waar je wijn-etiketten kon downloaden, maar ja, ik weet al niet eens meer waar dat precies was. Echt weer een mooie sfeer in je foto´s en ook mooie kleuren!
    Beste groetjes en tot horens, M.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Uh, hoe vaak heb ik nou ´mooi´ hier gebruikt??? haha. Laat ik het dan nog maar eens onderstrepen: MOOI!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, you always have the most beautiful images.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh ! je te souhaite un très bon et très rapide rétablissement !
    Tes photos sont splendides !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een prachtige foto's weer, het is altijd genieten hier
    en de jam en siroop smaken vast erg goed of niet
    Fijne vakantie gewenst!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb net je prachtige blog ondekt en mijzelf aangemeld als volgster,wat een schitterende foto`s en de siroop lijkt mij wel lekker,ik ge even verder kijken op je blog,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Un vrai plaisir de visiter votre blog.

    Bonne journée

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ohhh wat heb jij een prachtige foto's gemaakt, werkelijk wonderschoon!

    Fijne zondag nog, groetjes...

    ~ Veronique ~

    ohh ik zie nu dat je volgens mij in Frankrijk zit, of al weer terug bent, ik weet 't niet hihi...hoe dan ook, je blog is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Vraiment très plaisant.

    Bonne soirée

    Manon

    BeantwoordenVerwijderen