dinsdag 31 augustus 2010

Terug naar school





Morgen is het dan weer zo ver: de vakantie gaat over in een nieuw schooljaar... Als afsluiter van de grote vakantie hebben we de mirabellen geplukt. Als ontbijt eten we boterhammen met verse mirabellenconfituur, en in de namiddag een heerlijke confituurtaart. Hopelijk is de zon ook van de partij, zo krijgen de traantjes misschien ook geen kans...




Tomorrow will be a big day: holidays turn into a new school year... To close the summer holidays we've picked the mirabelles. For breakfast we'll have sandwiches with fresh mirabelle jam, and in the afternoon a delicious jam tart. Let's hope the sun will be shining tomorrow, perhaps the tears will get no chance...



30 opmerkingen:

  1. c'est l'heure du goûter...

    tu me fais envie.

    Amicalement,


    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er lekker uit! Dat morgen maar een fijne schooldag mag worden.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er overheerlijk uit! Kan ik niet even langs komen voor een kopje thee..met taart;-)

    Geniet nog even van elkaar!
    Lief dat je ze zo verwend! Het structuur komt zo langzamerhad weer terug bij iedereen.

    Een hele fijne dag!
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmmmmmmmmmm........dat ziet er in elk geval lekker uit1 Hopelijk vinden ze het leuk om weer aan een nieuw schooljaar te beginnen!
    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh spannend zo'n 1e dag.....Maar met deze liefde van mams moet het vast en zeker lukken.
    Ik had er nog nooit van gehoord maribellen maar het ziet er zeer smaakvol uit.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dear, I just left a lovely long comment and it didn't publish! =( Now, what did I just say? Something about the end of summer for us, too.

    Oh, yes! I have missed a few posts because we have been off trying to enjoy our last few precious days of the summer holidays. School started for us, today, too! (today is Tuesday) How wonderful that you will have that cozy, seasonal treat for them. I, too, am making cookies to welcome my fearless men home from their first day. I think that it's always a bit of a shock.

    Your still life photos are sooooo beautiful! The textures are really lovely. The glittering salts are particularly fun and I hope that I can try the lavender biscuits!

    I hope that your new year is a wonderful one - best wishes to you all!!!

    Love, Katy Noelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke afsluiter van de vakantie Annelies, is er nog een stukje over? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Mirabellen, zijn dat een soort pruimen?
    Wat spannend zo'n eerste schooldag, hopelijk is de dag goed en zonder de waterlanders verlopen, ik vond het vroeger altijd zo erg als ze huilend de klas in gingen, was er dan de hele morgen naar van en als ik ze dan tussen de middag ophaalden zei de juf dat het verdriet over was toen mama uit het gezichtsveld verdwenen was hihi.
    Fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er smakelijk uit zeg.

    Een fijne schoolweek,
    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bonsoir ma chére Annelies, votre confiture de mirabelle semble très tentante!!!
    Magnifique photos!!!
    Belle soirée et trés belle Septembre
    Bisous
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mens! Dat ziet er allemaal lekker en mooi uit!! :)
    Vandaag nog naar Brugge geweest voor de laatste schoolmaterialen. Ik hoop dat alles weer gauw ´in de plooi´ valt hier, ben al blij dat school weer begint en de kinderen eigenlijk ook wel. Bouwwerken liggen even stil, tot mijn grote ongenoegen :(
    Ik bel je nog morgen of overmorgen. Beste groetjes, M.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Annelies!

    Lovely photoss!
    I can almost smell the sweetness of the Mirabell Jam...! Mmmm...
    I hope you have had a lovely summer and have saved up some energi to get by!

    Have a great week!
    Hugs!
    Iréne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O zijn dat mirabellen?! Wij kochten vandeweek aan een dijk een zakje van een paar kinderen.. heerlijk! Het zijn kleine pruimpjes hè?!
    Succes op school voor de kinders.
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er lekker uit !! leuk hoor dat je dat zelf maakt...en ja het nieuwe schooljaar........het is weer voorbij die mooie zomer helaaas.....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er heel lekker uit, jammer dat ik niet kan proeven. Succes morgen!!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja , hier zijn de meiden ook al weer twee dagen naar hun nieuwe scholen geweest en gelukkig vonen ze het beiden erg leuk.
    Je jam ziet er heerlijk uit , jullie hebben vast gesmuld van al die lekkere dingen.
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er heerlijk uit, Annelies, ik denk dat jij lekkere confituur kan maken !
    Ja, weer naar school, de vakantie gaat toch snel voorbij, hoop dat het meevalt voor de jongens morgen. Ik begin volgende maandag aan mijn derde cursus Paint Shop Pro.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Yam yam lekkere afsluiting van de vakantie.
    Suc6 vandaag als de boys weer naar school zijn.
    Hopelijk heb je nog een stukje taart voor na de school dag met een lekker kopje thee,
    om weer alle verhalen te mogen horen.
    Gr Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Annelies,

    Wat ziet je jam en je pruimentaart er heerlijk uit! Het glazen potje van de jam is ook prachtig van vorm. Maak je ook chutney van de pruimen?

    Zelf heb ik dit jaar helaas geen pruimen in onze boom. Ik denk dat ik de boom de afgelopen winter iets te enthousiast heb gesnoeid.

    Ik hoop dat de eerste schooldag vandaag is meegevallen. Het is altijd even wennen, voor zowel de kinderen als de moeder.

    Een fijne avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oo dat ziet er heerlijk uit. Zo lief van mama om nog even te verwennen voordat de eerste schooldag begint. succes met de eerste schooldag maar met zo een start moet het lukken!

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. toch altijd weer spannend, de eerste schooldag! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, ik loop alweer achter, inmiddels is 't al zover voor juliie....wat heb je prachtige foto's gemaakt, echt...ben er weg van!
    Vooral ook hoe je confituur zeg :) ik hou van mooie woorden en dit is er één van!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mmmmm all looks so delicious!!!!
    I wish you a nice sunny weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. It all looks so delicious. How lovely for your family to enjoy such treats. A new school year. How I remember those days with our children. They are grown up now so, make the most of their young years. It flies by so quickly.
    The ironing is now done !!!!....although, ironing is an ongoing chore, isn't it !! ?
    Enjoy the new week. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh so lovely photos!
    And this apricot!!!!!
    So sweet and jumie!
    Have a nice week!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw je maakt echte prachtige foto`s,er zijn meerdere blogdames die het zo prachtig kunnen,geweldig vind ik dat,ik ken de vrucht niet,maar het lijkt mij lekker en vind de kleur erg mooi haha.

    Het is echt makkelijk kaarsen smelten,alleen vervelend met het lont altijd,dus ik gebruik een ouderwetse wasknijper en daar doe ik het lont doorheen,want die kan dan op het kopje rusten en het lont blijft rechtop staan,bij de nieuwe kaarsjes die ik weer maak,blijft ook wel wat van over,het is niet zoals bij een theelichtje die helemaal opgaat,maar gooi gewoon meerdere resten erin en wat niet genieg is,laat ik in het pannetje voor een volgende keer.

    Ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben ook al weer helemaal up and running en hier branden de kaarsen alweer 's avonds. Ik moet nog even wennen, maar vind de herfst een prachtig jaargetijde. Mijn blog is al in stijl, in ieder geval. Groetjes en een fijne week, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een warme gezellige blog heb jij.
    Ik vind het erg leuk om bij jou rond te neuzen.
    Ik ben zelf ook gek op koken, leuk omdat bij jou te volgen en de rest natuurlijk.

    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ziet dit er heerlijk uit, ik krijg trek, en ga snel naar buiten kijken of ik nog een paar goede pruimen kan vinden.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mmmhhh ziet er lekker uit.

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vos photos, un vrai plaisir
    Merveilleuse confiture de mirabelles

    BeantwoordenVerwijderen