maandag 16 augustus 2010

Zomer? Herfst!




Het lijkt vandaag wel alsof de zomer al voorbij is. Sedert gisteravond valt de regen hier bijna onophoudelijk met bakken uit de hemel en het is echt koud. Gelukkig heb ik gisterennamiddag nog de papaverbollen geplukt en de gevallen pruimen opgeraapt, en die geven me met hun geur en kleur het gevoel dat de herfst niet meer zo veraf is. Ook de rijpe braambessen kondigen de eerste schooldag aan...



Since yesterday evening it's been raining cats and dogs and it's really cold outside. Fortunatly I picked some poppyheads and gathered the fallen plums yesterday afternoon. Their smell and colour give me the feeling fall is coming soon... Ripe blackberries announce that the first day at school is coming soon...



26 opmerkingen:

  1. Heerlijk die paarse kleuren. Ik heb vanmiddag ook een aantal foto's genomen van zomerfruit dat de herfst aankondigt! Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja zo mooi herfst fruit en fotos....hier beginnen ook al wat bruine bladeren van de platanenboom door de tuin te dwalen...

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit in het zonnetje met een glaasje rosé en denk; Herfst????? Nog niets van gemerkt.
    Maar hier in het midden van Nederland hebben we vaak geluk wat het weer betreft.
    Ik ben nog niet toe aan de herfst en sluit er zo lang mogelijk mijn ogen voor. Bramen ja, lekker, zaad van planten; fijn. Ach officieel begint de herfst pas 21 september en dat is het nog laaaaaang niet.
    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a beautiful still life!!!!!
    Have a nice new week,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sfeer.....mooie kleuren zo bijelkaar......toch een beetje het herfstgevoel zo...heerlijk.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Here it is also raining a lot since yesterday and this morning it was foggy as if we would already have october or november.
    I hope that summer will come back for some weeks, it is too early for me to feel like autumn.
    Your photos are really beautiful!
    Groetjes, Monika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk wil ik het woord herfst nog niet horen hi hi...lang nazomeren staat hoog op mijn verlanglijstje! Maar ik vind je foto's wel een prachtig sfeertje weergeven!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh jouw foto's, wat een plaatjes!
    Evengoed ga ik niet luisteren naar jouw woorden over de herfst, ik moet eind vd week op vakantie twee weken! ;)

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn dit weer prachtige foto's zeg!!
    oo en wat geven ze mooi de overgang weer.
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig herfsttafereel Annelies. Heerlijk hè die seizoenen. Ik ben ol op de herfst met al haar prachtige kleuren en geuren.
    Je foto's zijn echte genietmomenten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier in Limburg hetzelfde weer, Annelies, en voor de rest van de week is niet veel beter voorspeld. Het lijkt al wel herfst !
    Prachtige foto's weer !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's. Ja overal zijn de eerste herfsttafereeltjes al te zien. Ik vind zelf de herfst een prachtig seizoen. Vol van warme kleuren.
    Fijne week,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de herfst samen met de Lente de mooiste seizoenen van het jaar, en deze foto's dragen daar zeker aan bij, heerlijk en die mooie kleuren, PRACHTIG !
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Neeeeeee!!! Het is nog zomer, ik wil nog even zomer, ben nog lang niet klaar voor de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello!
    I love your beautiful photos!
    So lovely!
    have a nice week!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's. Wat het weer betreft lijkt het idd wel Herfst. Wel jammer nu al, maar het komt deze week weer goed, kunnen we van een mooi najaar genieten. Ik vind dat zo'n mooie tijd van het jaar, net als de Lente!
    Geniet van de dag, ondanks dat het regend

    Lieve groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I just LOVE your blog. I am a relatively new follower but I've been having a lot of fun looking through your archives. You are one of my favorite places to visit and I, inwardly, jump for joy every time I see a post from you. Just beautiful!

    Love, Katy Noelle

    P.S. Thank you so much for making it accessible to those of us who speak English!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gelukkig wordt het weer wat beter. In het weekend 25 graden. Hou moed ;-)
    Die hittegolf met 40 graden waar iedereen het over heeft gehad zullen we niet meer krijgen, wat ik niet erg vind.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's, heerlijk sfeertje, ik heb je blog zojuist ontdekt. Ik ga me dan ook als volger aanmelden. Ik hoop je een keer op mijn blog te mogen begroeten.

    Groet en tot blogs,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Si agréable à visiter votre blog, et ces si bons blackberries.

    Espère que ce vent froid s´éloignera et que vous retraouviez le soleil.

    Nous à Madrid, c´est bien l´été, mais j´aime le climat castillan.

    Belle journée

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Your blog is just so beautiful!!! I really enjoyed my visit!! :)))

    Hugs ~

    :) T

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tes photos sont magnifiques,je t'envoie un peu de soleil de Provence.

    Amicalement,

    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Your photos are really wonderful!!!!!
    I send you a ray of south Italy sun!!!
    Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Annelies, I love your photos, looks like the autum is comming, I like this season, but it reminds us that the summer is gone...
    Lieve groe, Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hello Annelies! I am back again, because as it turns out, you are the winner of my giveaway!!! Congratulations!!! I will have Rebecca contact you about the $50 gift certificate to her etsy store {The Ardent Sparrow}. Enjoy your new jewelry :)))

    Have a great weekend ~

    :) T

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteer met je prijs...ik las het net bij Tracey.....leuk !! meid wat een leuke post.......geniet van een fijne avond....ik ga je even toevoegen want ik zie net dat ik je helemaal niet volg nog raar??..ik dacht van wel nl..........liefs Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen