maandag 28 februari 2011

Afscheid




Vanmorgen hebben we afscheid genomen van onze trouwe viervoeter die bijna elf jaar lang deel van ons gezin uitmaakte. Smilla voelde zich al enkele dagen precies niet zo lekker. Toen ik zoals elke ochtend als eerste in de wasplaats kwam waar ze altijd sliep zag ik onmiddellijk dat we het geplande bezoek bij de dierenarts niet meer zouden halen. Ze heeft echt gewacht tot ik vanmorgen bij haar was, ze keek me aan, zuchtte heel diep en ging heen.
Het is echt heel raar om nu in de tuin te kijken en haar niet te zien rondlopen. Ook hier in huis is het anders: ze lag vaak bij me in de keuken, of zat naar me te kijken terwijl ik aan het schoonmaken of strijken was. Aan haar gedrag kon ik zien of er een vreemde of een bekende aanbelde. Zo was ik ook nooit alleen thuis terwijl de kinderen naar school zijn en m'n man op kantoor. We missen haar zo hard...




This morning we had to say goodbye to our faithful dog who has been part of our family for almost eleven years. Since a few days Smilla didn't feel so well. As I was always the first to see her in the morning, this morning I immediately saw something was very very wrong. She really has waited all night until the moment when I was with her, she looked at me, sighed deeply and passed away.
It's really strange when I look into the garden now and I don't see her walking around. Inside the house it's different too: she was often with me in the kitchen, or sat there watching me while I was cleaning or ironing. I could tell from the way she behaved when someone rang the doorbell if it was a friend or a stranger. I was never home alone while the kids were at school and my husband was at the office. We will miss her so much...



30 opmerkingen:

  1. Ow wat vreselijk voor jullie,ik weet precies wat je voelt,ik zie de foto`s en heb traantjes,ik ben zo gevoelig als het om diertjes gaat,sterkte,liefs,Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel veel sterkte!!

    lieve groetjes manuela

    als ik je stukje lees,krijg er een naar gevoel van.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Annelies,

    Wat een prachtige foto's van jullie lieve hond. Ik voel met jullie mee. Sterkte!

    Heel veel lieve groetjes & een knuffel van Madlief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Annelies, wat erg voor jullie.
    Ik weet hoe pijnlijk het is om zo'n trouwe viervoeter te verliezen.
    Wat een mooie foto's van Smilla, uit ervaring weet ik dat je na een tijdje aan alle mooie herinneringen kan denken met een glimlach !
    Ik denk aan je,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat erg meid !! tjeee....dit heeft tijd nodig......ik heb overal kippenvel...zo vreselijk vind ik het voor jullie !! heel veel sterkte liefs van mij....xxx...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zit een dikke laag kippenvel op mijn armen, wat verdrietig om Smilla los te moeten laten! Een hond heeft zo'n groot aandeel binnen het gezin, dat is niet te vergelijken met de hamsters die we hier een paar keer hebben gehad!

    Heel veel sterkte!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat een verdrietig bericht. Wat zullen jullie Smilla missen.
    Gelukkig was je bij haar en is ze niet alleen dood gegaan.
    Heel veel sterkte,
    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat vind ik zo erg voor jullie, dat verdriet is zo intens om je huisdier...erg bijzonder dat ze op je gewacht heeft, om te koesteren...
    Ik wens jullie echt heel veel sterkte,

    Liefs Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh das tut mir so leid für euch. habe das leider mit unserem dandy nach 14 jahren durchgemacht. so traurug. wünsche euch viel kraft, umarme dich daniela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh meid, wat vreeselijk voor jullie.
    Zo'n lief en warm dier, met zo'n lief warm lijf.
    Ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet.
    Zo bijzonder dat ze op je gewacht heeft.

    Hele mooie foto's van Smilla.
    De manier waarop ze op de foto's kijkt, moet ze een heel bijzondere hond zijn geweest.

    Heel veel sterkte
    Lieve groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met een brok in mijn keel heb ik je berichtje gelezen . Wat verdrietig zeg.
    Ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd, om dit verdriet een plekje te geven ...

    Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach, ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk is. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar moet er niet aan denken dat onze Miss er niet meer zou zijn.

    Sterkte.
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zit echt met een krop in de keel. Ik wens jullie veel sterkte want trouwe viervoeters (hond of poes) laten een enorme leegte achter. Ons zwart-witte hondje uit Kreta wordt deze maand elf, en ik hoop dat ze nog lang deel mag uitmaken van het gezin. Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bonjour ma trés chére Annelies, j'en suis désolé.......chien est vraiment le meilleur ami de l'homme!!!!!!
    Mille bisous du coeur pour vous
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I am so sorry!!! I wish you and your family fortitude to weather the next days. It must be a major lost. Warm hugs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. STERKTE MET JE DIERBARE VERLIES!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat naar he als je trouwe 4 voeter er niet meer is, ik heb het jaren geleden meegemaakt en onze spaniel is bijna 18 jaar geworden.
    Sterkte!
    Lieve groet,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh....lieve Annelies wat een verdriet en gemis zal dat nu voor jullie zijn. Ik kijk met tranen in mijn ogen naar die prachtige foto's van Smilla. Wat bijzonder dat zij gewacht heeft tot jij bij haar was.
    Onze hond wordt van de week 14 jaar en ik zou er niet aan moeten denken als hij er niet meer zou zijn.
    Ik wens jullie veel sterkte.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zal je hem missen...sterkte ..
    liefs Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och wat een verdrietig bericht..sterkte.. we weten hier uit ervaring hoe je zo'n huisdier kunt missen.
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een triest bericht joh... heel veel sterkte...
    Groeten Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ogromnie wspołczuję!
    Wiem jak człowiek potrafi przywiązać się do psa, bo sama przeżyłam odejście mojego pupila.
    Teraz jestem posiadaczka małej suczki.

    Trzymaj sie ciepło, stała czytelniczka z Polski

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een huisdier verliezen is altijd zo in- en in triest.
    Na een tijdje slijt het wel en kun je boven het gemis denken aan de mooie momenten die je mocht beleven en hoe je eigenlijk een dier een heel mooi leven hebt mogen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. So sad when we loose our animals friends,they are so loving.Blessings Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ich könnte so losheulen....

    und ich kann wirklich mit Dir fühlen und weiß wie traurig es ist, Abschied zu nehmen.

    Sei gedrückt von mir Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Trouw tot het laatste moment, wat mooi.

    Ik vind het heel erg voor jullie! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoe triest, ik weet hoe het voel om dit mee te maken.
    Veel sterkte...
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een verdrietig nieuws Annelies, kan me zo goed voorstellen dat jullie Smilla zo missen. Veel sterkte gewenst voor jullie allemaal, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hallo Annette
    Ijust read your story and I must cry.We also have a dog, and we become next month a sister for her. She is very small and powerless.We have been looking for a suitable name.I would be very pleased to be able to call her smilla.If you don`t find it well i understand it too. I wish you much power!!!
    Best wish Katrin

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh Annelies, mein Herz wird ganz schwer, wenn ich das lese. Ich weiß wie man sich in dieser Situation fühlt. Viel Kraft wünsche ich Dir und Deiner Familie und möge Euch die Erinnerung an die vielen schönen Momente mit Smilla stärken.
    Ich drück dich ganz fest
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen