woensdag 9 februari 2011

Mijn grootouders



Onlangs kon ik enkele foto's bemachtigen van mijn (over)grootouders langs vaderskant. Zowel mijn grootvader als overgrootvader waren onderwijzer (mijn vader ook, en ik ben in hun voetsporen getreden). Jammer genoeg heb ik mijn grootouders niet lang gekend. Wat zouden ze er van denken dat ik nu vele jaren later foto's maak van hen en dat die nu op het internet verschijnen? Dat was toen ondenkbaar, en foto's laten nemen iets speciaals...




Recently I was able to get some pictures of my (great-) grandparents on father's side. Both my grandfather and great-grandfather were primary school teachers (so was my dad, and I followed their footsteps). Unfortunately I've only known my grandparents for a short period, they died when I was only 6 years old. What would they think of me, many years later, taking pictures of them and putting them on the Internet? I don't think they could have imagined that, and in those days having taken your photograph was something special...


23 opmerkingen:

  1. Wat prachtig mooi deze oude foto's van jouw overgroot ouders. Geweldig om te zien.
    Het idd een heel vreemd idee wat je zegt, hoe zouden zij het hebben gevonden dat deze foto's op internet zijn geplaatst, misschien toch wel een stukje trots..
    Mooie post!!
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bonsoir ma chére Annelies, Photos de vos ancêtres sont magnifique!!!! C'est un belle souvenir et un grand trésor!!!
    Belle soirée
    Mille bisous
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sehr schöne Bilder. Je älter die Fotos desto wertwoller werden sie. Viele Grüße

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's Annelies, ik ben dol op die oude foto's. Wat leuk dat jij ook in hun voetsporen bent getreden en ja...ik vraag het mij ook weleens af hoe mijn oma het had gevonden al haar spulletjes en soms een foto van haar op mijn blog.
    Mooie foto ook van die schoolklas.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je zulke mooie foto's van je grootouders hebt! Ze zouden hun ogen uitkijken, eerst naar het apparaat waar alles zo maar tevoorschijn komt en vervolgens om de prachtige foto's! Een bijzonder bezit!

    Wat een mooie lineaal trouwens...met hele wijze woorden :)

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beeldschone foto's.
    Oude foto's van mijn familie gaan naarmate ik ouder word steeds meer betekeken voor me.

    Het ronde brilletje is mooi op de foto, en het decore achter de foto van opa, toen hij nog klein was.

    Heel fijne avond nog, Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor oude foto's mooie herinneringen.....koester ze !!...liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo fijn dat je deze foto's nog hebt, Annelies !
    En mooi op foto gezet !
    Je grootouders zouden wel fier geweest zijn dat je in hun voetsporen bent getreden.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb boven nog een oude doos vol foto's van mijn moeders kant. ben er nog niet aan toe gekomen na haar dood om ernaar te kijken. Sommige dingen blijf je uitstellen.
    Ik zag van de week the King's Speech. Hij gaat over de vader van de huidige koningin van Engeland. De radio was toen nieuw en werd in de film Pandora's doos genoemd. Zijn dochter heeft nu zeg maar 70jaar later, een kanaal bij You tube. Een mooie film trouwens, een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je nog zulke mooie en dierbare fotos van je grootouders hebt... ze zullen zich vereerd voelen dat je dat met zoveel liefde koestert. Ik heb mijn grootouders nooiet gekent maar vind het heerlijk zulke posts te lezen...mooie liniaal..mooie woorden.

    Lieve groetjes,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat bijzonder dat je de foto`s hebt weten te bemachtigen en wat heb je ze prachtig op de foto gezet met de spulletjes erbij,ik wens je een fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig koppel!! En ook een mooie trouw-(neem ik aan)-jurk droeg jouw grootmoeder. Grappig genoeg herken ik jou en je zus wel in haar. De kwaliteit van je foto´s gaat er maar steeds op vooruit... :D
    Groetjes, M.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt er een prachtige ode aan hen van gemaakt......Mooie foto's....en wat lief dat liniaaltje ;0)
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. It's so amazing to see old photos. They're just images but they do have so much soul. Do you know what you mean? That's just - I can't describe - very neat that you shared them! =]

    Love, Katy Noelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It's always so lovely and charminng to look to the old pictures especially of our grandparents!!!
    Nice post.
    Have a nice weekend.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oude foto's en dan vooral van je eigen voorouders zijn toch wel heel bijzonder! Bijzonder ook dat jullie al generaties lang in het onderwijs werken..ben benieuwd wat je kindren gaan doen :)
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooi oude foto's met een bijzonder verhaal..
    ik kan hier van genieten..
    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Annelies,

    Leuk om weer van je te horen! Wat een mooie oude foto's van je overgrootvader en moeder heb je geplaatst. Bijzonder ook dat in julie familie in iedere generatie iemand in het onderwijs werkzaam is!

    Ik heb ook met veel plezier je berichtje op mijn blog gelezen over het strandfeest in Mers-les-Bains. Het klinkt als een feest waar ik ook graag naartoe zou willen gaan! Ik hoop dat het jou deze zomer gaat lukken.

    Een gezellige avond & lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel bijzonder, oude foto's van je eigen familie. Prachtig liniaaltje ook! Fijn weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nice photos!!!!!
    Have a nice weekend!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WAT EEN LIEVE FOTO'S VAN JE GROOT OUDERS!
    FIJN WEEKEND,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,

    wat heb je voor super mooi fotos van je familie.
    Erg leuk!


    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen