vrijdag 20 mei 2011

Eigen oogst!





Gisterennamiddag heb ik een eerste lading van onze zelfgekweekte aardbeien geplukt. Ondanks de droogte, maar vooral door de goede zorgen van mijn man zijn ze toch behoorlijk groot geworden. En ze zijn zooooooo lekker!!! Aangezien wij allemaal liefhebbers zijn van aardbeientaart startte ik een zoektochtje op het net en vond er dit recept, eenvoudig en superlekker. De jongens zijn gisteravond nog terug opgestaan om toch nog eens te proeven, ze konden niet wachten tot vandaag... en wij ook niet. Er was niet veel meer over voor vandaag...



Yesterday I picked a first charge of our home-grown strawberries. Despite the drought, but thanks to the good care of my husband, they are still pretty big. And they taste soooooooo good! Since we are all lovers of strawberry pie, I searched the net and found this recipe, simple and really good. The boys went to bed but came back downstairs after a while, wandering if there was a little chance to taste the pie, they couldn't wait until today... and neither could we! There's not much left for today...


18 opmerkingen:

  1. Ohh jammie dat ziet er zalig uit en wat heb je ze prachtig op de foto gezet,die kleuren,wauww,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmmmmmmmmmmmm, Hééééééééérlijk!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh heerlijk zien die aardbeien eruit, en die taart mmmmmm, heerlijk
    smul er lekker van, er zal vast nog wel een volgende taart komen, als je toch eigen oogst hebt
    fijn weekend !!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zo'n eigen oogst, Annelies, de aardbeien zien er ook heerlijk uit !
    Wij hebben er vandaag nog meegebracht onderweg in Haspengouw, vers van het veld, ze waren volop aan het plukken.
    Mm, van die taart zou ik wel een stukje lusten :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annelies,
    mmmh lekker hoor...eigen oogst is volgens mij nog lekkerder.Gisteren ook de eerste aardbeien gegeten van dit jaar, iedereen zat te smullen.
    Fijn weekend, lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lekkerrr......
    Ik heb al een aantal bakjes verorberd. Wel uit de winkel, maar toch heerlijk.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmm....dat ziet er heerlijk uit Annelies en wat een goeie oogst. Ik ben dol op aardbeien, je proeft de zomer.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooo heerlijk en die taart...ik heb ook een bak aardbeien staan ...ik ga er zo ook van smullen :-)

    Liefs en een fijne zondag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke foto's Annelies, en zo te zien gaan jullie nog veel meer genieten! Fijne week, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon de beste aardbeien, mooi rood en vers! Die uit de winkel hebben vaak vlekken en lijken soms dagen te zijn blijven liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello dear friend!!!
    Thanks for your comments on my blog I be so happy!
    Lovedly sweets strawberry, i love them!!!!
    I whish you a happy week!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige oogst! Een lust voor het oog en de taart om te smullen. Heerlijk!

    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What lovely strawberries! the plate is very nice.I think i will make a strawberry tart this weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. we hebben je weer even moeten missen, maar je aardbeitjes zijn een super-verwennerij! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. om onmiddelijk in te bijten ! prachtige blog en prachtige foto's... ik kom hier toevallig langs via een blog van één van je vriendinnen (something white).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Annelies,

    Wat heerlijk om aardbeien uit eigen tuin te hebben! Wij hebben ze dit jaar niet staan, omdat een groot deel vorig jaar is opgegeten door de parkieten die bij ons in Rotterdam los vliegen. Als ik jou foto's zo zie heb ik er spijt van.

    Een gezellige dag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een liefkonijntje is er bij jullie komen wonen.. ik had als kind een zwarte hij heette chicco.. ;) mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mmmmmm it looks so yummy!!!!Beautiful pictures!
    Have a nice week.

    BeantwoordenVerwijderen