zondag 31 juli 2011

14 juli in de Provence






Onze vakantie brachten we door in het hart van de heerlijke Provence. Op 14  juli wordt in nagenoeg elk dorp een 'course de taureaux' gehouden. Een zwarte stier wordt losgelaten en een groep ruiters op typische kleine witte Camarguepaarden probeert de stier terug in een wagen te drijven die klaar staat aan de andere kant van het dorp. Een groepje stoere jongens jagen de stieren op door aan hun staart te gaan hangen, met alle gevolgen van dien...








We spent our holidays in France, in the heart of the lovely Provence. On July 14 there's a 'course de taureaux' in almost every village. Black bulls are released from a lorry and a group of riders on typical white Camargue horses tries to drive the bulls back in the back of the lorry parked on the other side of the village. A group of tough boys chase the bulls hanging by their tails...


12 opmerkingen:

  1. Ik geniet vooral van die mooie blauwe luiken op de achtergrond, een stier de stress in jagen heeft nu eenmaal minder mijn voorkeur ;-)! Wat is de Provence een prachtige streek hè?

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annelies,

    Leuk om weer van je te horen. Dit soort festiviteiten is wel heel bijzonder om mee te maken. Je hebt het prachtig vastgelegd. Het is net of we er een klein beetje bij zijn.

    Een gezellige avond & lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'De Provence' staat ook nog op mijn verlanglijstje :-)
    Toch bijzonder om zo'n traditie mee te maken, alhoewel ik dan weer te doen zou hebben met de dieren.
    Mooie foto's, Annelies !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige dingen horen nu eenmaal bij een land, al is dit niet mijn ding. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is niet mijn ding......maar leuk om zo te zien en te lezen....liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Annelies,

    Ik lees zojuist je berichtje op mijn blog. Fijn om te horen dat het weer goed gaat met je vader en hij weer thuis is!

    Leuk dat je meedoet met mijn giveaway. Het boekje is heel handig. Ik gebruik het zelf ook vaak!!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de Provence ... blijft nog altijd één van de boeiendste streken in Europa! Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige paarden!! Die ´motion´-foto´s zijn echt goed geslaagd hier! Vormt zo´n stier geen gevaar voor de toeschouwers die hier blijkbaar niet achter (drang-)hekken staan?
    Beste groetjes, tot donderdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bonjour ma chére Annelies,Vos photos sont belles Provence est belle!!!!
    Je vous souhaite belles journées plein de soleil:)
    Bisous du coeur
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ces vacances en Camargue donnent de superbes clichés;
    chevaux et taureaux sont magnifiques et les gardians eux aussi, avec leurs chemises , chapeaux et foulards, j'adore !!!
    Les traditions provençales sont belles ;

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bonjour !
    Vos photos de chevaux camarguais sont superbes, bravo !
    Céline.

    BeantwoordenVerwijderen