dinsdag 13 september 2011

Druiven, okkernoten en hop





De herfst heeft zijn intrede gedaan in onze tuin: we plukken volop herfstvruchten! Straks zal ik van het druivensap confituur maken. De jongens amuseren zich met het rapen van massa's okkernoten, en onze hop draagt heel veel bellen. Voor mij is het mooiste seizoen aangebroken. Hopelijk krijgen we nog een 'Indian Summer' met zonnige en kleurrijke dagen...




Autumn has entered the garden: we harvested our autumn fruits. Later on this afternoon I will make jam from the grape juice. Our boys amuse themselves with picking loads of walnuts, and the hop has many many hops. This is my favourite time of year. And I really hope, after this bad summer, we'll get an 'Indian Summer' with sunny and coloured days...



Bovendien is aan de voet van de zilverberk een prachtige vliegenzwam opgedoken...

This beautiful fly agaric popped up under the silver birch...


13 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n oogst uit eigen tuin Annelies.
    Heerlijk die noten die zomaar voor het oprapen liggen.
    Ik vind dit ook zo'n prachtig seizoen, al die mooie herfstkleuren.
    Wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geeft de natuur ons toch veel.....
    Heerlijke beelden om helemaal me in herfst sfeer te geraken.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, die kleurencombinaties in kleding: druif, okkernoot en hop... ik zie het al helemaal zitten!! :D
    Steeds meer buren komen hier ook bij ons aanzetten met gratis vruchten, ze kunnen blijkbaar de enorme opbrengst van dit jaar niet verwerken; ik heb daarstraks een doos met appels naar school van T. en E. meegenomen :) Kwam ook van een buurman.
    Groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS. die ´paddestoel´ is echt wel mooi! (ik zie al elfjes en kaboutertjes dansen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch fijn zo alles rechtstreeks uit de tuin, we hebben ook druiven en okkernoten, dit jaar zijn het er veel, de eekhoorns hebben hun weg naar de boom ook al gevonden :-)
    Mooie foto's weer, Annelies !
    Ik hoop ook op mooie nazomerdagen.
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze foto's kunnen zo een tijdschrift in Annelies! Vind de herfst ook een heerlijk seizoen. Superoogst heb je, fijn dat de jongens zo goed helpen. Fijne avond, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's......heel mooi !! ....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een meevaller, zo'n paddestoel in eigen tuin. Heerlijke druiven en noten en ja, het is weer tijd voor de hoppe-oogst.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love this photos!
    So beautiful!
    Have a nice day!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk op het bord en op de foto! er gaat niets boven je eigen oogst. prachtige foto's heb je gemaakt. lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Autumn is such a beautiful season! Your photos really capture the feel of it.
    Isabelle x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's Annelies, ik heb hier nog geen hop kunnen ontdekken, wist eerder wel wat plekjes waar het stond, maar ze halen jammer genoeg alles weg
    Toevallig dat ik afgelopen week ook de eerste vliegenzwam heb gezien, en bij jou dus gewoon in je tuin !!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekkere vruchten maar ook heel mooie kleuren...en dit alles vindt je terug in die prachtige foto's.

    Die hop is ook zo decoratief, spijtig genoeg is onze hopstruik verdwenen, zo plots weg...waarschijnlijk de winter niet overleefd.
    Dus in oktober plant ik er weer een andere.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen