donderdag 24 november 2011

Bokkenpootjes





De laatste tijd heb ik al enkele keren bokkenpootjes gebakken, ik vind het een echt herfstig koekje. Ze vallen hier ook wel erg in de smaak want binnen de kortste keren zijn ze tot op de laatste kruimel opgegeten! Ik kan er ook moeilijk afblijven, en op die paar extra calorieën zal ik maar niet letten...


In these last few days I've baked "goats feet", it's a kind of almond meringue with a butter icing and dipped in chocolate. We like these cookies a lot, they are a sort of autumn cookies to us. Their life here is very short, and they are eaten to the last crumb! For me too it's very difficult to keep off, and I try not to worry about the many extra calories...




20 opmerkingen:

  1. Wow je bakt ze zelf! Mmmm zien er lekker uit hoor kan me voorstellen dat die helemaal op gaan het water loopt mij ook in de mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk!!...ehhh recept ???....liefs van mij......mooie foto's ....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Njam!! Ik heb ze live gezien EN getest EN goedgekeurd... :))
    Ik ga wellicht ook eens proberen om zulke kunstwerkjes te maken!
    Beste groetjes, Marjolijn

    ps. Ik kan momenteel niet inloggen met mijn SW-account, vandaar ´anoniem´.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bokkepootjes komen hier niet in huis, want ik weet precies hoe dat gaat....hap, slik, weg en ze zijn allemaal op! Ik vind deze koekjes nl. niet een beetje maar ontzéééttend lekker!! Wat leuk trouwens dat je ze zelf gebakken hebt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker zo'n bokkepootje...je foto's zijn prachtig!

    Prettig weekend
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zien er ook heerlijk uit!
    Echt om even in te happen.
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bonjour, cela faisait quelque temps que je n'étais pas venue chez toi... que tes photos sont belles (pas seulement celles-ci , toutes...)!
    ces petits gateaux , on en mangerait à travers l'écran si c'était possible !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mh, they look very delicous... I love the combination with almonds and chocolate, no wonder that they are eaten so quickly!
    Happy weekend
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hooohhh men ik ben aan het lijnen en het water loopt me in de mond...pfff gelukkig liggen ze hier niet voor me! Wat zien die er lekker uit!!

    Fijn weekend
    liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enne wat denk je moest ik zo een code woord intoetsen om het berichtje geplaatst te krijgen is dat woord !!VERSE!! Ja natuurlijk zijn die overheerlijke koekjes VERS!

    Ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die bokkenpootjes zien er heerlijk uit, Annelies, kan me goed voorstellen dat deze snel verdwenen zijn :-)
    Mooie foto's weer !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmmm, somehow, I must have kept missing your posts and I've had all fall to catch up on. The pleasant part of this is that I've settled in for a very, very lovely visit. You've captured the colors and textures of late summer and autumn so beautifully. It's been very festive and evocative for me to look at. Today, is the official start of the Christmas season, here in the US, because it is the day after Thanksgiving but I'm not ready to leave fall behind.

    I adore your chocolate and lace post!!! Your puppy is so sweet - how fun! I love puppies. and, the red mushrooms are rather magical for me. I've never seen any in real life. I don't think that they grow here. But, they're always in the illustrations of fairytale books. So, you see, magic! =]

    Thank you for sharing so much lovely mood!

    Love, Katy Noelle xxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammie...kan me voorstellen dat deze zo op zijn tot de laatste kruimel......
    Ze zien er overheerlijk uit.
    Mooie beelden.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmmm, heerlijk, en ook nog eens zelf gebakken! Ze zien er echt geweldig uit! Wat vreemd, bij ons is er nooit iets op;-)haha

    Fijne zondag!...Ik hoop dat je nog wat kruimels hebt liggen.

    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Annelies,

    Wat knap dat jij zelf bokkepootjes hebt gebakken! Ze zien er proffesioneel uit. Ik zie dat het nog niet is gelukt om de foto's groter op je blog te krijgen. Als ik je ergens bij kan helpen laat het even weten.

    Een gezellige nieuwe week & lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuk dat je zelf bokkenpootjes gemaakt hebt, lijkt me heerlijk om te doen! Hele fijne week gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful pictures and your cakes looks delicious, here they would not stay long in the jam jar!!! Bonne soirée , Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog vergeten toe te voegen: je hebt er goed aan gedaan om je blog-sjabloon te veranderen: hij ziet er nu echt ´open´ en ´luchtig´ uit, heel mooi! Je foto´s hebben ook veel meer effect op die manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Quelle douce et gourmande ambiance !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, ik kwam je blog toevallig tegen via je commentaar op de post van Dreamy Whites en ik vind je foto's super hier! Ziet er zoooo smakelijk uit, ik krijg er honger van! :-)
    Ik ga jouw blogje zeker blijven volgen, zo mooi hier...
    Liefs, Inge x

    PS: mocht je zin hebben om een cadeautje te winnen, mag je altijd eens een kijkje nemen, want ik geef wat weg op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen