vrijdag 16 december 2011

Kerstversiering





Tijdens een wandeling in het bos vorig weekend hebben we heel wat "kerstmateriaal" verzameld. Dit jaar krijgen de rode, groene en beige tinten de meeste aandacht, eigenlijk voornamelijk door deze gesprokkelde sparappeltjes in combinatie met de schattige paddestoeltjes die ik vorig jaar gekocht heb. De gehaakte spreien kreeg ik van een tante die wist dat ik er wel iets kon mee doen. Ik heb ze gekleurd in de wasmachine met de magische Dylonkleurtjes, en het resultaat mag er zijn: tinten als "reindeer beige", "coffee" en "desert dust" geven deze spreien niet alleen een nieuw kleur maar ook een nieuw leven. Ook de kerstboom staat ondertussen in de woonkamer en zorgt voor een gezellige winterse sfeer. Laat de drukke feestdagen maar komen, we zijn er klaar voor!



Last weekend we went for a long walk in the woods to collect some "Christmas materials". For this year red, green and beige get most attention in the house, mainly due to the gathered cones in combination with the red mushrooms I bought last year. My aunt, who knows I like old stuff, gave me some old crocheted bedspreads. I coloured them in the washing machine with the magical Dylon dyes. The result: colours as "reineer beige", "desert dust" and "coffee" give these spreads not only a new colour, but also a new life. The Christmas tree is decorating the livingroom and creates a cozy winter atmosphere. We're ready for Christmas!



15 opmerkingen:

  1. Heel mooie sfeerfoto's. Hier is de kerstdecoratie ook heel natuurlijk gebleven. Precies de kleuren die je aangeeft.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettende mooie foto's, krijg gelijk zin om in het bos te gaan struinen..

    groetjes, When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi !! dat paddestoeltje is zo schattig.....mooie foto's hoor !!...liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het doet me denken aan vroeger toen ik nog klein was.Ik was dol op de paddestoeltjes in de boom.
    we maakte ook kerststukjes met van die schattige paddestoeltjes en spar en denneappeltjes.
    Hele leuke foto's, voor jou een heel fijne aanloop naar kerst gewenst aankomende week.
    groetjes Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je de kerstversiering aanpast aan de natuurlijke vondsten! En fijn dat wij via je foto's mee mogen genieten :)
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke sfeer met al die natuurlijke materialen en wat een prachtige kaarsen.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooohhh such a beauty!!!!!
    Have a nice weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk sfeertje. Ik vind die gehaakte en gekleurde sprei heel mooi. prachtig resultaat...

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kerstsfeer hier bij jou, Annelies !
    Ik hou ook van natuurlijke materialen, samen met de paddestoeltjes heel mooi !
    Prachtig ook de sprei, met zulke namen moeten de kleuren wel mooi zijn ...
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk, al dat rood dat op blogs opduikt! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Annelies,

    Ik realiseer mij nu pas dat het is gelukt met de foto's! Het ziet er prachtig uit zo. Alles komt veel beter tot z'n recht.

    Je hebt mooi kerstmateriaal verzameld. Wat een goed idee om de oude spreien een nieuw leven te geven :-)!

    Een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Annelies,

    Even een kort berichtje om jouw en je dierbaren een fijne kerst toe te wensen en een mooie 2012!

    Geniet ervan!

    Lieve groeten van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bonsoir ma chére Annelies, Je souhaite que vous et votre famille trés bonheur et de joie dans la nouvelle année 2012!
    Gros bisous
    Avec amour
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn beste wensen voor jou en je familie, Annelies, dat al je dromen mogen uitkomen !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sending you the Happiest New Year Wishes Ever my friend. Just found your beautiful blog and have enjoyed looking around everything is so lovely. I'm now following so we can keep in touch, if you ever find a spare minute I hope you visit me sometime follow back if you like. I look forward to many more wonderful visits with you in 2012 xo
    Always Wendy

    BeantwoordenVerwijderen