maandag 27 februari 2012

Chocoladecake met lentekriebels



Nu het weer wat langer licht blijft 's avonds en de zon ook 's ochtends wat vroeger wakker is, krijgen onze kippen er ook weer zin in. Acht kippen zorgen dan ook in een mum van tijd voor een serieuze voorraad (bio-)eieren. Om die voorraad wat weg te werken heb ik deze namiddag een lekkere chocoladecake gebakken. Ik heb vlug enkele foto's genomen want toen de jongens van school kwamen verdween meer dan de helft ervan in hun hongerige magen...


Days are getting longer and that makes our chickens active again, they sense spring is in the air! Eight specimen of them produce quite an amount of fresh (and organic!) eggs. To reduce my stock of eggs I baked a chocolate cake this afternoon. I could only take a few pictures because our boys came home from school just when the cake left the oven, and in no time half the cake had disappeared in their hungry tummy...


7 opmerkingen:

  1. Geen wonder dat deze cake aangevallen werd, dat zou ik ook niet kunnen weerstaan!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkerrrrrr.....ziet er heerlijk uit hoor !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annelies,

    Het houden van kippen is nog altijd een droom van mij. Leuk om te lezen dat jullie ze hebben! De cake ziet er heerlijk uit. Verser kan het niet!

    Een gezellige nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat deze cake snel op is, Annelies, ziet er overheerlijk uit !
    Acht kippen, dat zijn er heel wat, ik heb op het moment nog twee oude kippen, ze zijn ongeveer 15 jaar en leggen geen eitjes meer, maar ik ben erg aan ze gehecht.
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your chocolate cake looks absolutely delicious!! And how wonderful that you have fresh, organic eggs!

    I would love to know your favorite spots for dining and vintage shopping in Bruges?? Thank you so much!!

    xo

    :) T

    BeantwoordenVerwijderen