donderdag 27 september 2012

Herfst





Door het koude en natte voorjaar is er nauwelijks fruit te vinden in de tuin. Gelukkig waren er toch genoeg braambessen om enkele potjes confituur te maken. De verwelkte zonnebloemen kreeg ik van mijn buurvrouw, ze dacht dat onze kippen de zaden wel zouden lusten. Voor ze naar het kippenhok verhuizen zal ik er eerst nog wat van genieten, ik vind ze eigenlijk op hun mooist zoals ze nu zijn. En ik zal wat zaadjes overhouden zodat er volgende zomer ook zulke exemplaren kunnen pronken in onze tuin!






Due to the cold and wet spring there is hardly any fruit to be found in the garden. Fortunately there were enough blackberries for a few jars of jam. My neighbor gave me the withered sunflowers, she thought our chickens would like the seeds. Before I feed the chickens with it I will enjoy them as they are for a few more days. I've put them on the garden table so I can see them from inside the house, I like them most the way they look now. And I will save some seeds to make sure next summer we have some of those huge beauties in our garden as well!




11 opmerkingen:

  1. Het is idd een heel slecht oogst jaar. Zo jammer. Maar mijn hop heeft het dit jaar geweldig mooi gedaan, dus daar heb ik een aantal weken geleden al een prachtige krans van gemaakt. Nu is de Hop bruin en niet mooi meer.
    Je foto's zijn erg mooi, juist door je prachtige grote zonnebloem!

    Geniet van de dag
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de oogst dit jaar niet zo goed gelukt is! Gelukkig heb je er toch nog een paar potjes van kunnen maken! Ik vind hop ook erg mooi als decoratiemateriaal, maar als je het zelf niet in de tuin hebt, is het moeilijk om er aan te komen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt herfst........Heerlijk.....en lekker hoor een paar potjes bramenjam op voorraad....
    Vind hop ook zo mooi!

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie herfstfoto's Annelies! De jam ziet er heerlijk uit. Ik heb mij dit jaar jammergenoeg de tijd niet gegund om jam te maken.

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annelies, ik volg je nog niet zo lang, maar ik ben blij om andere Belgen te vinden met dezelfde interesses. Ik vind je herfstfoto's heel mooi, vooral de combinatie van de zonnebloem met de blauwe 'moor'. Ik wou dat ik ook wat hop had in de tuin, zo mooi in de herfst ...

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende herfstfotos..krijg ook langzamerhand zin in herfst sfeertjes te maken..

    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow so beautiful!!!
    Love this photos!
    Have a nic e day
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij je foto´s krijg ik - ondanks de herfst - toch zonnige en zomerse gevoelens... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello dear Annelies,
    wonderful autumnal impressions - you can be so lucky to have blackberries in your garden!
    Take care and have a great week!
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, goodness! Harvest time was a bit of a disappointment for us, this year, too - only.... because of drought. =/ I feel like I missed it but there's always next year! It's fun to revisit the hope of it, here, in this post.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen