zondag 20 januari 2013

Sneeuw en American cookies



Sedert deze ochtend is het hier onophoudelijk aan het sneeuwen, 't is berekoud. Zelfs de kinderen zijn maar een halfuurtje buiten geweest. De weinige auto's glijden langzaam voorbij, er is amper gestrooid. Hopelijk komt daar morgenochtend verandering in want ik durf niet zo goed rijden in dit weer... 
En wat doe je dan in dit weer? Juist, koekjes bakken! Ik moet me haasten om foto's te nemen want ze verdwijnen zienderogen in de magen van mijn mannen!



Since this morning it's been snowing quite heavily, and it's really very cold. The children stayed outside for only half an hour. Only a few cars are passing by, no salt was spread yet. I hope this changes before tomorrow morning, I don't like driving the car in this weather... 
And what do you do on a cold afternoon like this? Exactly, you bake some cookies! I really have to hurry to take some pictures because they disappear in the stomach of my men too quickly!



American cookies

° 200 g chocoladepellets
° 50 g kristalsuikert
° 100 g kandijsuiker
° 175 g bloem
° 1 kl bakpoeder
° 1 ei
° 100 g zachte boter
° 1 kl vanille-essence

Verwarm de oven voor op 180°. Smelt de boter en klop samen met de suiker tot een schuimige massa.
Doe er het ei, bakpoeder en vanillearoma bij, meng goed. Doe de bloem erbij en meng tot een glad deeg. Voeg als laatste de chocoladepellets bij.
Vorm met behulp van 2 lepels hoopjes op een met bakpapier beklede bakplaat.
Bak de koekjes 10 à 12 min goudbruin en laat afkoelen op een rooster.
Smakelijk!

9 opmerkingen:

  1. Ik was net heel even op pad en het was inderdaad erg rustig op straat. Hier heeft het een paar uur gesneeuwd en is het bar koud...een onaangename temperatuur voor een wandeling. Ik geloof dat we hier nu het ergste wel gehad hebben.

    Ohh, je koekjes....daar had ik wel bij willen zitten!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hier is het ook een hele dag zonder ophouden aan het sneeuwen geweest. Een pak erbij! Prachtig is het. Ik heb er van binnen van genoten, de kids hebben buiten even de sneeuwman van de overtollige sneeuw ontdaan ;-), uiteindelijk toch heel even naar buiten voor enkele foto's, brrrr, koud. We zien hoe we morgen de weg op kunnen, vandaag heb ik me daar geen zorgen over hoeven te maken, gewoon zalig genoten van de dwarrelende vlokken. Je koekjes zien er heel smakelijk uit, kan me voorstellen dat die zo op waren, zou hier niet anders zijn!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk.....ik bak ze ook regelmatig...wieweet morgen ....gezellig......heerlijk de hond.......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijna niets gezelliger dan zelf koekjes bakken......
    Hier is nog geen vlok sneeuw gevallen........wel veel ijspret hier.....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's in de sneeuw!
    En je hond, helemaal geweldig.
    Lekker de koekjes, zo zelf gebakken en nog leuker dat ze zo gewaardeerd worden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige bezigheid voor een winterse dag! De chocolate chip cookies zien er heerlijk uit! Ik was van plan om van het weekend brownies te bakken, maar in de supermarkt vergeten om boter mee te nemen :-(/ :-)

    Fijne week toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soooo beautiful post!!!!! I love your Rocco, he is just adorable!!!!!!
    Have a nice day. Bleu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grand merci pour la recette de cookies
    qui devraient plaire au petit rouge-gorge aussi !
    bisetets
    christyn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ι like your blog, the way you post and the photos!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen