donderdag 28 februari 2013

Mmmmm, lekker!!!!



Tijdens onze bezoeken aan Gent gaan we steevast een kop heerlijke koffie drinken bij Barista. Brood en gebak zijn er ook o zo lekker, en laatst at ik er een stuk cheesecake. Na wat zoeken en uitproberen van verschillende recepten ben ik er in geslaagd de smaak van hun cheesecake toch min of meer te evenaren. Misschien willen jullie het ook eens proberen? 


  • 400 gr Philadelphia
  • 400 gr magere platte kaas (bv Danone) tip: laat de kaas in een ouderwetse koffiefilter uitlekken zodat hij niet te vochtig is, je taart krijgt ook een vastere structuur
  • 200 gr verkruimelde (Lotus!!!) speculoos
  • 200 gr suiker
  • 80 gr boter
  • 2 eieren
  • 2 tot sneeuw geklopte eiwitten
  • (sap van een halve citroen)
  • Meng 200 gram (goed fijn) verkruimelde speculoos met 80 gram zachte boter en beleg daarmee de taartvorm (springvorm  Ø 26cm).
  • Bak het speculoosdeeg 10 minuten in de oven op 180°.
  • Meng vervolgens 400 gram Philadelphia en 400 gram magere platte kaas met 200 gram suiker, 2 eieren, 2 tot sneeuw geklopte eiwitten (en het citroensap) tot een glad mengsel.
  • Giet het mengsel over het speculoosdeeg.
  • Bak vervolgens gedurende 30 minuten op 180°.
  • Zet de taart minstens 4 uur, bij voorkeur een nachtje, in de koelkast.


7 opmerkingen:

  1. Het ziet er wel heel lekker uit hoor!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er wel erg lekker uit. Ik ga het recept even opslaan, wie weet ga ik het nog eens maken.
    Ik heb net de bodem van een quiche gemaakt, deze gaat een nachtje de koelkast in en morgen maar ik deze verder af. Ook zo lekker!
    Wil je het recept, het is op mijn blog te vinden in de zijbalk onder de link 'recepten'.
    Lekker smullen!

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het lekkere recept en de tip voor het cafe in Gent. Dit zal ik de volgende keer ook eens proberen.
    Groetjes, Monika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit hoor.....!!...liefs van mij....x...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je cheesecake ziet er heerlijk uit Annelies. Dank je wel voor het recept. Het is er zeker een die ik ga onthouden!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit. Dank je wel voor het recept.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo liebe Annelies,
    das Rezept hört sich superlecker an, den muss ich auch unbedingt mal ausprobien, mein Schwiegervater ist so gern Käsekuchen.
    Viele liebe Grüße und eine schöne Woche!
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen